למרות רוחם של חלק מאיתנו, בשנים האחרונות קצב השינויים אותם מבצעים מנועי החיפוש והרשתות החברתיות באלגוריתמים והפונקציונאליות שלהם הפך להיות מסחרר במיוחד. לעיתים קרובות, קשה לעקוב אחרי כל השינויים ובעיקר לדעת אילו מהם חשובים יותר ואילו מהם חשובים פחות.
בפוסט זה נציג שלושה מקורות מידע מהימנים במיוחד שיעשו קצת סדר בכל שפע המידע הזה :
Search Engine Land (קישור) – אחד מהאתרים הוותיקים ביותר המנתחים את השינויים החלים במנועי חיפוש , רשתות חבקתיות וגם בשיטות השיווק ברשת (באמצעות האתר האח Marketing Land).
היתרון העיקרי של האתר שהוא מסודר בצורה טובה מאוד : בראש המסך מופיעים הסיפורים החמים ביותר במעין רול מתחלף , ולאחר מכן כתבות נוספות מהזמן האחרון. לאחר מכן מופיעים מבזקי חדשות קצרים יותר ולמטה ביותר, הטורים האישיים של כתבי האתר.
יתרון מרכזי נוסף של האתר טמון בכך שלא צריך לעקוב בהכרח אחרי כל הסיפורים שקשורים לנושא מסוים כדי להיכנס לעניינים . כל סיפור רלוונטי מקשר לסיפורים הקודמים וגם נותן הקדמה קצרה למי שרק עכשיו שמע על הנושא המדובר לראשונה. לדוגמה, בידיעה העוסקת בהעלמת האפשרות לחסום אתרים מגוגל האינטגרציה של גוגל פלוס לחיפוש הרגיל של גוגל, מופיע הסבר קצר המראה כיצד אפשרות זו פעלה קודם לכן:
SEOmoz (קישור) – אחת מהחברות הגדולות בעולם לפיתוח תוכנות עזר לקידום אתרים מפעילה גם את אחת הקהילות הגדולות בתחום ובלוג מקצועי. אם אתם חרדים מהשינוי האחרון בגוגל ולא יודעים כיצד לפעול, זהו המקום לחפש את התשובה.
בכל יום שישי ניתן למצוא בבלוג של האתר את ה – Whiteboard Friday, הרצאה מוקלטת בווידאו המדמה שיעור בכיתה עם לוח וגיר (או ליתר דיוק טוש!). הקטעים האלו עוזרים להמחיש נושאים קשים להבנה בצורה גרפית וברורה הרבה יותר.
מעבר לכך, בבלוג "YouMOZ" אפשר למצוא גם הרבה פוסטים אורחים שלפעמיים מספקים נקודת מבט מעניינת ושונה על נושאים שאולי נראה היה לנו שנחרשו כבר עד עפר. לדוגמה, אחד הפוסטים האחרונים (קישור) עסק בדרכים לזהות רשתות של אתרים מתחרים שקשורות לאותן חברות קידום. בין יתר השיטות שמוזכרות בפוסט :זיהוי של פרופיל קישורים זהה באמצעות Majestic SEO ובחינה של רשימות קרדיטים שמופיעות בדיוק באותו סדר בכל האתרים…
הבלוגים הרשמיים של גוגל (קישור – יש לבחור באנגלית) – לפעמיים המידע החשוב ביותר נמצא דווקא מתחת לפנס! רשת הבלוגים של גוגל כוללת את העדכונים האחרונים מהמוצרים השונים של ענקית החיפוש. הבלוגים החשובים ביותר ברשת הם Inside Adwords , The Google Official Blog ו – Google Webmasters Central Blog המתמקד בשינויים בכלי למנהלי אתרים של גוגל ועדכוני אלגוריתמים רלוונטיים למקדמים. Inside Adwords הוא הבלוג היחיד שזמין גם בעברית, אבל בדרך כלל מדובר בתרגום של המקור באנגלית ללא מידע נוסף.
החיסרון העיקרי בבלוגים של גוגל הוא שבדרך כלל הם מלווים בשרשרת של תגובות ללא שום תשובה רשמית, כאשר "הבלוגרים" של גוגל בדרך כלל מעדיפים לשגר ולשכוח, למעשה אין אפילו תצוגה שמתאימה להצגת תגובות לתגובות. אם אתם בכל זאת מחפשים תשובה רשמית מגוגל, עדיף לכם להיעזר בפורומים הרשמיים , שם בדרך כלל אפשר לקבל תשובה מגורם מוסמך של גוגל.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!