קישורים

אחד הנושאים הקשים בעולם הקידום, אחד הדברים השנואים עליי בעבודת הקידום אבל חייבים לדבר על זה וכנראה גם לעשות אותם.

הרציונל:

שגוגל החלה את דרכה היא הסתמכה על סיגנלים שאותם בעצם יוצרים הגולשים ואחד מהסיגנלים הללו הוא המלצה, זאת אומרת הגולש
קרא תוכן באתר שלכם מצא אותו מעניין ואיכותי והחליט לשתף את החברים שלו באמצעות קישור באתר שלו או פורום בלוג
הגולשים האחרים ראו את הקישור וחלקם זרמו איתו ונכנסו לאתר.
גוגל שמאנדקסת את כל דפי האינטרנט הפתוחים בעולם מוצאת את אותן המלצות ומשכללת את ההמלצות האלה בחישוב מיקום של אתר בתוצאות.
הרעיון די גאוני אנחנו מדברים על תקופה לפני פייסבוק ורשתות החברתיות שהשיתוף הדדי באמת נעשה באתרים / בלוגים / פורומים שהיוו המקום החברתי
תחשבו שגוגל בעצם יצאה עם מנוע רובוטי שיכול למצוא חיזוקים אנושיים לטיב האתרים.

עד כאן היה החלק היפה בסיפור
כאשר מקדמי אתרים הבינו את עניין הקישורים החלה לצמוח תעשייה שלמה של בניית קישורים שמניפולציה על גוגל ודרוד האתר בתוצאות.
פעם היה ניתן לראות בכל אתר דף קישורים שמפנה לאתרים שבעל האתר מצא לנכון לקשר אליהם.
בשיא התקפוה הפרועה של הקישורים ראינו אתרים עם 10 דפי קישורים.
כל מקדם אתרים החזיק מאות אתרי לווין / תשתית / תמיכה שהם בעצם אתרי זבל עם 5 מאמרים ועשרות קישורים יוצאים.
לאט לאט נפוצה השמועה שגוגל מזהה דפי קישורים ואין בהם כל ערך ועברו לשיטה הבאה של החלפת מאמרים עם קישורים / קישורים מהפוטרים ודפי הבית של האתרים.
אנשי גוגל לא נשארו חייבים ובכמה שנים האחרונות עסוקים לפתח כלים שנועדו לזהות מניפולציות קישורים.

  • הראשון והמפתיע היה גוגל פנדה – אלגוריתם נחמד שנועד לטפל במליוני אתרים ששימוש רק למטרה הזאת של הקישורים תוכן עלוב ללא מטרה אחחרת מלבד הקישור.
  • השני והכואב לא פחות הוא גוגל פינגווין – שנועד לזהות קישורים לא טבעיים (לא טבעיים = קישורים שלא גולשים יצרו אותם.

שני אלה ביחד ולחוד גרמו לרעידת אדמה בעולם הקידום מקדמי אתרים נלחצו ונבהלו כאשר בניית קישורים בשיטות הישנות הובילה
לפגיעה ממשית בדרוגי האתרים בתוצאות.
במשך שנה שנתיים בניית הקישורים די נעצרה והתחלתי לקבל פניות עם בקשות להסרה של קישורים מהאתרים שלי במקום בקשות
להחלפות קישורים.

אז עד כאן זאת היתה הקדמה לעניין הקישורים עכשיו נבין את הצורך.

לאחר כל השיפורים הקודמים שביצענו לאתר סביר להניח שנראה שיפור במיקומי האתר בתוצאות, שיפוריים מבניים יתרמו את חלקם
תוכן חדש ואוטימיזצייה לתכנים הקיימים יעשו את שלהם יחד עם קביעת כותרות ותאור נכונים לדפים.
בזירות תחרותיות וביטויים שאחרים גם כן עשו את אותה הפעולה לפנכם יהיה צורך לחזק את הדפים המקודמים גם בקישורים נכנסים.
קישורים נכנסים = קישורים מאתרים אחרים לאתר שלנו.

כיום עבודת בניית הקישורים נעשת בזהירות רבה יותר מבעבר וצריכה להיות חכמה יותר.
חכמה יותר שתהיה כזאת שתורמת בתנועה של גולשים לאתר, ולא רק מניפולציה על הרובטים של גוגל.

ישנו מגוון רחב של קישורים אפשריים והשאיפה כיום להגיע לפרופיל קישורים מגוון כמה שניתן:

  • מגוון באנקורים = מילות העוגן בקישורים הנכנסים
  • מגוון במיקומי הקישורים – מאמרים, פוטרים, דפי בית, פורומים, בלוגים ועוד…
  • מגוון בדפים המקושרים באתר שלנו – פיזור נכון יותר של הקישורים הנכנסים ולא התמקדות רק בדפים בודדים.
  • כמות ואיכות – עדיפות למעט קישורים איכותיים על פני כמות גדולה ולא איכותית.
  • קישורים חיים – קישור שנמצא במקום שגולשים יכולים להשתמש בו (קראו את זה )

רק שלא תטעו עם כל הפיתוחים של גוגל עדיין ניתן לראות בתוצאות החיפוש אתרים שמקודמים בשיטות הישנות שעסקו בעיקר בכמויות גדולות של קישורים.
עדיין ניתן לבצע מניפולציה חזקה על גוגל באמצעות קישורים.
לא צריך להיות יותר צדיק מהאפפיור.

מצד שני ניתן מדי פעם לראות אתרים שמגיעים לדרוגים מאוד גבוהים בתוצאות ללא עבודה אינטנסיבית של קישורים, לרוב אלו אתרי
שעשו עבודה טובה ורצינית על תכנים סופר איכותיים בתדירות גבוהה וחווית משתמש מעולה
יחד עם מיתוג באוף ליין יכולים להוביל אתר לדרוגים מדהימים שלפעמים אין להם הסבר.

אני מציע שבבניית הקישורים לאתר יעמוד מול העניים שלכם הגולש והתועלת שנרוויח מהקישור הזה לא רק מהשפעה שלו כלפי גוגל.
ומדי פעם כן לבצע עבודת קישורים שנועדה רק עבור המכונה ואלה המקומות בהם צריך להיות זהיר וחכם יותר.
קצב בניית קישורים הגיוני לא מהיר מדי ולא איטי מדי.

עד כמה באמת הקישורים חשובים לתהליך הקידום
ב 2009 הייתי אומר לכם שלפחות 60% מעבודת הקידום שייכים לבניית הקישורים.
ב 2017 כיום אני אומר לכם לא הרבה פחות איפשהו בטווח 40-50% אם לא יותר.
לכן זהו נושא חשוב ללמידה וחשוב לא פחות לעשייה ראיתי לא מעט אנשים שעשו את כל הפעולות נכון מלבד לבנות קישורים לאתר
זה כמו להכין סנדוויץ בלי לחם או תחליף כמו לנסוע ברכב ללא גלגלים 🙂
הבנתם אותי.

אז היכן משיגים קישורים ?
שאלה מצויינת המקור המהיר עבורכם הוא לפתח קשרי עבודה מול מקדמי אתרים אחרים ובאמצעות שיתופי הפעולה האלה תוכלו להגיע לחלפות קישורים שונות.
קחו בחשבון שאין מנוס ממשא ומתן קשוח מול הצד השני ולפעמים זה פשוט להתמקח של מי האתר יותר טוב וכ"ד.

אפשרות שנייה ולא מהירה לא פחות היא למצוא אתרים / פורומים / אינדקסים המאפשרים לפרסם את האתר ולהציב בפרסום קישור לאתר שלכם.
הערך של זה לא מאוד גבוהה אך אם נעשה באתרים נכונים שבהם מסתובבים גולשים יכול לעזור לכם מאוד בבניית הקישורים.
וכמו שאמרתי בפרופיל קישורים מגוון יש מקום גם לקישורים כאלה.

rel nofollw למי שעוד לא קרא מה הזה כדאי לקרוא כאן
גם הם קישורים חשובים שיהיו בפרופיל הקישורים שלנו, בראייה שלי קישורים כאלה טבעיים יותר מקישורים אחרים שהם כן פתוחים לגוגל.

קישורים ברשתות החברתיות
גם הרשתות החברתיות כנראה משתתפות במשחק למרות חלק מהכחשות של אנשי גוגל.
צרו פרופילים ברשתות החברתיות וקשרו משם ואני לא מדבר רק על שיתוף פוסט עם קישור יש מקומות נוספים להציב קישורים ברשתות החברתיות.

  • אתרי תשתית
    אחד מכלי העבודה הנפוצים של מקדם אתרים אלו אתרי התשתית שלו הדבר מצריך השקעה לא מבוטלת של קניית דומיין / אחסון ובנייה של אתר
    הזנת האתר בתוכן מעניין וקידום אתר התשתית בתוצאות החיפוש כך שיהיה בעל ערך רב.
  • אתרי מאמרים
    לא ממליץ להשקיע כאן יותר מדי מאמץ בעבר היה יעיל יותר, אך בתור התחלה ולחיזוק חלק מהתשתיות שווה לזרוק מדי פעם כתבה או מאמר בחלקם.

חשוב לי שתבינו שלאחר גוגל פנדה / פינגווין אתרים אלו נפגעו משמעותית בתוצאות החיפוש וזוהו כחוות תוכן / קישורים.

לסיכום החלק הזה
עבודת הקישורים היא עבודה חשובה וחשוב לעשות אותה נכון ויעיל.
בהמשך השיעורים על קישורים תוכלו להרחיב את הידע ולקבל כלים מעולים לעבודה נכונה יותר.
מומלץ לא לדלג על השיעורים הבאים בנושא.

השיעורים