מקדמי אתרים רבים נוטים לחשוב שקידום אתרים בגוגל ברובו מתבסס על קישורים נכנסים לאתר שלנו. יש בזה לא מעט מן האמת, בעיקר בתחומים תחרותיים. אבל יהיה קשר מאד לקדם אתר אינטרנט כמו שצריך ללא תשתית נכונה ועבודת Onsite כמו שצריך. מלבד זאת, יש לא מעט דרכים לשפר את הנראות והחשיפה של האתר שלכם גם ללא קישורים כלל. במאמר הבא נציין 7 דרכים כאלו.
- פתיחת רשומה מקומית בגוגל – פתיחת רשומה מקומית היא טכניקה פשוטה שבאמצעותה אתם פותחים כרטיס מקומי לעסק שלכם ומכניסים אליו את הפרטים הפיזיים שלו כמו כתובת, מספר טלפון, שעות פתיחה, תמונות, ביקורות גולשים ועוד.
כעת, כאשר מישהו מחפש אתכם או את השירותים שלכם בגוגל והוא גם נמצא קרוב אליכם מבחינה גיאוגרפית, יש סיכוי טוב שתופיעו בתוך רשימה בולטת של תוצאות מקומיות. כמו כן, זה משפיע על נראות התוצאות בגוגל עבור ביטויים הכוללים את שם המותג ולעיתים גם על ביטויים גנריים יותר. כך זה נראה למשל:
יש לציין שלמרות שאין כמעט צורך בקישורים על מנת להופיע ברשומות המקומיות, כן חשוב שיהיו ברשת כמה ספריות מקומיות או ארציות עם פרטי העסק שלכם שיהיו זהים לפרטים אותם הכנסתם לרשומות.
- מידע מובנה – מידע מובנה היא מידע שמאפשר לגוגל ומנועי חיפוש אחרים להבין למה מידע מסוים באתר שלכם מתייחס. לדוגמה, אם יש לכם אתר מתכונים שבו הגולשים יכולים לדרג את המתכון, אתם יכולים לסמן לגוגל שהמספר בתחתית הדף הוא הציון שהגולשים נתנו למתכון, ואז הציון הזה יופיע בצורת כוכבים כבר בתוצאות החיפוש. כך האתר שלכם יבלוט באופן ויזואלי מעל אתרים אחרים באותו התחום והסיכוי שהגולשים יכנסו דווקא אליו יגדלו.
שימו לב עד כמה שימוש זה נפוץ באתרי מתכונים:
את התוצאות מהסוג הזה משיגים בעזרת הטמעה נכונה של Schema בכמה וריאציות שונות: RDFa, Microdata, JSON-LD וכו'.
- Site Links – Site Links הם קישורים מיוחדים לעמודים פנימיים שמופיעים כאשר האתר שלכם הוא אחד מהאתרים בתוצאות הראשונות בעמוד. התפקיד שלהם הוא למעשה להוביל את הגולשים לעמודים החשובים ביותר באתר.
בדרך כלל ה – Site Links נבנים בצורה אוטומטית עבור כל אתר ואתר באמצעות אלגוריתם מיוחד שקובע מהם העמודים הכי רלוונטיים לגולשים, אבל אתם יכולים להחליט שעמודים מסוימים לא יופיעו כ – Site Links וכך לפנות מקום לעמודים אחרים. (למרבה הצער אי אפשר להוסיף עמודים ספציפיים ל – Site Links).
Sitelinks מעבים את נוכחות האתר שלכם בתוצאות החיפוש ולמעשה מעלות את הסיכוי שהמשתמש יכנס לאחד מהעמודים אצלכם באתר, במיוחד אם העמודים מאורגנים כמו שצריך.
דוגמא ל Sitelinks:
- AMP – Accelerated Mobile Pages הוא תקן חדש של גוגל שנועד לגרום לעמודים סלולריים לעלות מהר יותר וזאת באמצעות מספר שינויים קטנים יחסית בשפת ה – HTML. למעשה עמודי AMP הם מעין "גרסה דיאטטית" של העמוד הרגיל, שנשמרים על השרתים של גוגל, מה שאפשר להציג גרסה מהירה במיוחד עבור משתמשי הסלולר. מהלך דומה לכך עשו פייסבוק עם ה- Instant Articles שלהם.
עמודים שתומכים ב – AMP התחילו להיות מוצגים בגוגל רק בפברואר 2016, אבל התקן הולך וצובר תאוצה במהירות. לפי מספר ניסויים של גוגל, נראה כי היא תתחיל להציג את העמודים הללו בצורת סליידרים של "סיפורים חמים" (Top Stories) שיופיעו בראש תוצאות החיפוש ועם סימן בולט יחסית של ברק ירוק.
- בניית אתרים מתאימים לסלולר – היום כולם כבר יודעים שאתרים מותאמים לסלולר הופכים את חווית הגלישה לטובה יותר ולכן גם גורמים לגולשים להישאר יותר זמן באתר ובסופו של דבר להפוך ללקוחות. מה שהרבה אנשים לא יודעים הוא שגוגל החלה לתת יתרון בולט לאתרים הללו על פני אתרים שאינם מותאמים לסלולר כאשר מבצעים חיפושים בגרסה הסלולרית של גוגל. יתרה מזאת, האתרים האלו מסומנים בסימון מיוחד של "מותאם לסלולר" על מנת להבליט אותם אל מול שאר האתרים הלא מותאמים.
בהתחשב בהצהרה של גוגל מ2015 שהחיפושים במובייל כבר עוקפים את החופשים ממכשירים נייחים, אין ספק כי המגמה הזו רק תלך ותגדל בשנים הקרובות וכן גם התיעדוף של גוגל לאתרים רספונסיביים או כאלו שמציגים גרסה ידידותית לגולשי הסלולר.
- 6. עיבוי / שיפור התוכן האתר– זוהי אחת הדרכים להשיג יותר חשיפה בגוגל שאנחנו נוטים להתעלם ממנה למרות שהיא נמצאת ממש מתחת לאף שלנו… ככל שהתוכן באתר שלנו יהיה יותר מקיף, איכותי ורלוונטי, כך גוגל יתעדף אותו על פני אתרים אחרים. גם אם אתם חושבים שהאתר שלכם הכי מעודכן ורלוונטי שהוא יכול להיות, כדאי לחזור אל דפים ישנים ולראות האם מה שכתוב בהם עדיין תקף ונכון גם להיום.
ניתן לעקוב אחר השאילתות שהובילו לאתר שלנו באמצעות ה – Search Console וכך לראות מה הגולשים מחפשים יותר ומה הם מחפשים פחות. אפשר גם לראות את המיקום הממוצע לכל שאילתא וכך לנסות לחזק את העמודים הרלוונטיים אליה.
כמו כן, מומלץ להיעזר בדוחות רלוונטיים מגוגל אנליטיקס, לזהות עמודים עם זמן שהייה ממוצע נמוך ושיעור נטישה גבוה, ולחשוב כיצד אפשר לשפר את הביצועים שלהם.
- שיפור הקישוריות הפנימית בין העמודים – הרבה אנשים מתעלמים מקישורים פנימיים בתוך האתר שלהם וחבל. ככל שנקשר מיותר עמודים רלוונטיים בתוך האתר אל עמודים רלוונטיים אחרים, כך גוגל יוכל להסיק מכך אלו עמודים באתר שלנו חשובים יותר מאחרים ומהו הקשר בין העמודים השונים לבין עצמם מבחינה ההיררכיה של האתר, אך גם מבחינה נושאית.
בפועל, הדבר בדרך כלל יתבטא בהצגת מספר תוצאות מהאתר כמענה לשאילתא מסוימת, וכל נוכל "לשלוט" בצורה יותר טובה בעמודי התוצאות ולהבליט את עצמנו. כמו כן, "הכוח" של עמודים מסוימים יעבור הלאה אל עמודים אחרים, מה שישפיע ישירות על הדירוגים שלהם.
מאת דניאל זריהן – danielzrihen.co.il