חדשות ועדכונים
אין ספק שהחודש נובמבר 2011 גוגל עורכת כמה שינויים שחלקם משפיעים עלינו מידית וחלקם ישפיעו בצורה זאת או אחרת בהמשך.
אני כותב את הדברים בתרגום חופשי של ההודעה שלהם וכולל הסבר מה ניתן לעשות וכיצד זה משפיע עלינו.
חשוב לזכור שכל מטרתם היא שיפור התוצאות המוצגות לגולש.
רוב השינויים הגיוניים ומטיבים עם מקדמי האתרים.
מקור ההודעה.
- Cross-language information retrieval updates:
העדכון הזה מודיע שהאתרים באנגלית תורגמו ע"י גוגל ויתחילו להופיע בתוצאות בשפות נוספות. הם מציינים מספר שפות שבהן ניתן לראות את זה עברית לא מוזכרת שם, אך אתם מוזמנים לעשות את החיפוש הבא בתוצאות.
גביש פתרונות אינטרנט אחת התוצאות שתמצאו בדף הראשון היא מהאתר הזה.
Crystal Web Solutions
תרגום של גוגל לגביש פתרונות אינטרנט .
בזירות מסוימות זה לא מורגש אך ניתן למצוא תוצאות כאלה בכמה ביטויים.
ההשפעה: יש סיכוי טוב שעם הזמן נמצא בתוצאות החיפוש אתרים בשפה האנגלית ונשאלת השאלה איפה הרלוונטיות לגולש? גולש שחיפש בעברית לא חיפש תוצאות באנגלית. איפה חווית המשתמש? התוצאות רלוונטיות לגולש אך אל בשפה המבוקשת.
היתרון הבולט הופעת התוצאות מהשפה האנגלית פותחת שווקים חדשים לאותם חברות. - Snippets with more page content and less header/menu content:
שיפור זה אמור לאפשר לגוגל לקבוע לבד את כותרת הדף, תאור הדף ולהציג על דעת עצמה מה שנראה לה רלוונטי לגולש. המערכת שלה תדע להוציא מתוך תוכן הדף את הפרטים הרלוונטיים.
השפעה: תמיד אמרנו שכותרת הדף תאור ושאר תגיות המטא חשובות לנו בתהליך הקידום.
אז הן עדיין חשובות עם הבדל משמעותי רשמו כותרות רלוונטיות לתוכן של הדף, תאור הדף חייב להיות איכותי ורלוונטי לתוכן הדף.
המשמעות העיקרית היא שלא יהיה ניתן לקחת תוכן לא איכותי ולרשום בכותרת ובתיאור הדף דברים שלא קיימים בתוכן או שלא בנושא הדף רק כדאי לקדם אותו.
זה גם מחזיר אותנו לנושא העיקרי חשיבות התוכן האיכותי והרלוונטי לחיפוש הגולש. במידה וגוגל לא תמצא בתוכן את הרלוונטיות לא משנה מה תרשמו בתגיות המטא.
- Better page titles in search results by de-duplicating boilerplate anchors
אחד השינויים הטובים שיש לנו.
כחלק מהיצירה של כותרת לדף ע"י גוגל (ראו למעלה) גוגל משתמשת בכמה סימנים אחד מהם זאת מילת העוגן על הקישורים בתפריטי האתר ובקישורים נכנסים, גוגל תזהה מתי אלו קישורים כפולים שנועדו להשפיע על גוגל ולכן היא תקבע את כותרת הדף על פי התוכן של הדף עצמו.
ההשפעה: איכות הקישורים הרוחביים תיפגע, כמו כן גם המנהג של להציב קישורים פנימיים בפוטר של האתר או בראש האתר תהיה חסרת משמעות.
מסקנה נוספת שמעתה עדיף לבנות קישורים בודדים ולא רוחביים.
השמועה (רב סרן שמועתי) מדברת אפילו על הבלוגרול בוורדפרס.
- Length-based autocomplete predictions in Russian:
כאן אנחנו מדברים על השלמה אוטומטית של חיפושים בשפה הרוסית.
גוגל לא תציג השלמות אוטומטיות ארוכות מדי. זה כבר קורה בשפה האנגלית
- Extending application rich snippets:
תוספת חביבה מאוד, כאשר נחפש מידע על תוכנה או אפליקציה גוגל תציג את המפרט הטכני של אותה אפליקציה/ תוכנה כולל מחיר וכ"ד.
השפעה: לאלה שמקדמים מוצרים טכנולוגיים ותוכנות (הייתי מנסה את זה גם על חומרה) רשמו כמה שיותר נתונים טכניים על המוצר שלכם בתוכן הדף זה ישפר את הדרוג של האתר בגוגל.
- Retiring a signal in Image search
גוגל תפסיק לאנדקס תמונו בגוגל תמונות על סמך הפניות מדפי שונים ברחבי האינטרנט.
ההשפעה: בגדול הם הולכים לעשות שינוי משמעותי ואיך לאנדקס תמונות על מנת לשפר את רלוונטיות התמונות המוצגות לחיפוש הגולשים.
הרי לא פעם גוגל הסתמכה על כותרת התמונה או קישור לתמונה ממקורות אחרים. לפעמים אינדוקס תמונות נעשה על פי נושא התוכן של הדף.
מה שגרם לא פעם להופעת תמונות לא נכונות בגוגל תמונות.
- Fresher, more recent results:
העדכון המשמעותי ביותר גוגל תשפר משמעותית את ההתייחסות לתוכן מעודכן ורלוונטי. הם טוענים שההשפעה תהיה על 35% מהאתרים (מספר עצום) אפילו יותר מפנדה.
ההשפעה: במידה ואתם מקדמים אתר עשיר בתוכן שנבנה לאורך שנים זה הזמן לעבור על כל התכנים ולנקות תוכן ישן שמדבר על תאריכים שעברו מזמן.
חפשו מעודי פתיחה ישנים שנשארו באתר או דפי מבצע שעבר זמן כמו מבצעי חורף 2009.
השאלה שעולה לי מהעדכון הזה, האם זה יוביל אותנו ל"העמיס" תוכן חדש ועדכני באתרים. (כאילו שזה לא מה שהיה עד עכשיו).
הנפגעים הראשונים יהיו אתרים שלא מעדכנים את תכני האתר.
- Refining official page detection
גוגל תתחיל לזהות יותר טוב אתרים רשמיים של חברות וארגונים ובכך תאשפר קידום קל יותר על שמות המותג. (לפעמים יש שמות מותגים שהפכו לתחרותיים)
לא ברור האם הדבר ישפיע גם על הביטויים בתחום העיסוק של המותג.
ההשפעה: במידה ואתם מקדמים אתר של מותג שעל שמו ישנה תחרות גוגל אמורה לזהות שאתם האתר הרשמי של המותג ולשפר את הדרוג של האתר בשמו.
- Improvements to date
השינוי הזה אמור לשפר את התוצאות כשאר הגולש הציב טווח תאריכים בחיפוש שלו.
ההשפעה: שינוי זה ישפיע על אתרי חדשות ועדכונים ומחובר ישירות עם שינוי בתוכן עדכני.
- Prediction fix for IME queries:
שינוי שאמור למנוע הופעת השלמה אוטומטית של חיפושים בג'יבריש.
מדובר על השפות שלא משתמשות באותיות לטיניות.
ההשפעה: ראשית אני מעולם לא נתקלתי בהשלמה אוטומטית בג'יבריש אך יתכן שיש שפות שבהן זה כן קורה.
זה בדיוק הזמן ללמוד את מה שישפיע על קידום האתר שלכם, לנקוט באמצעים מקדמים לפני הגעה של האלגוריתמים החדשים.
שלא תאמרו שלא הודיעו לכם…
בהצלחה
שלא תאמרו שלא הודיעו לכם…
בהצלחה