10 גורמים שיכולים למנוע יצירת קשר גם אם האתר שלכם ממוקם במקומות 1-3 בגוגל
כן. זה קורה לפעמים. האתר שלכם יכול להיות ממוקם בין מקומות 1-3 ובכל זאת הטלפון עלול להיות דומם ותיבת המייל שלכם עלולה להיות ריקה מפניות. זה קורה ללא מעט עסקים והסיבות לכך יכולות להיות שונות. לא תמיד קל ופשוט לפתור את הבעיה הזו בפעולה אחת. לפעמים הגורם הוא לא כל-כך קל לאיתור ולפעמים מדובר בשילוב של כמה גורמים ביחד. להלן 10 גורמים שיכולים למנוע פניות מהאתר שלכם גם אם הוא ממוקם גבוהה.
- כותרת ותיאור לא טובים – בעבר היה ניתן לראות המון כותרות הכוללות רשימה של מילות מפתח ושם האתר. כיום מקרה זה הוא פחות נפוץ מכיוון שהוא יוצר crt נמוך או במילים אחרות, לא מכיל שום מידע שיכול לגרום להעדיף אתר מסוים. תבדקו את ה ctr שלכם ביחס למיקום ותעשו ניסויים בניסוחי הכותרות והתיאורים. תנו לכל גרסה לפחות שבועיים מהיום שהיא התאנדקסה בגוגל ועקבו אתרי הctr בכלי מנהל האתרים. כמו כן, חשוב בכל זאת להקפיד שלא לפגוע במילות המפתח בכותרות והתיאורים.
- הדף הלא נכון, במקום הלא נכון – כאשר בעל עסק מקדם את האתר שלו, לפעמים יכול לקרות מצב שדף מסוים מהאתר מגיע למקומות 1-3 על חשבון דף הבית. מדוע זה קורה? גוגל רואה אותו כרלוונטי יותר מדף הבית. זה יכול לקרות בגלל בניית קישורים שפועלת לטובת אותו הדף הן מחוץ לאתר והן בתוכו.. כמו כך יכול להיות שאותו הדף עבר אופטימיזציה טובה יותר מדף הבית במסגרת תהליך קידום אתרים. יש מקרים שדף פנימי הוא באמת יותר רלוונטי, כמו למשל באתרים של בעלי מקצועי המקודמים מקומית. בכל אופן, במקרה שמדובר בביטוי גנרי ראשי, חשוב לעשות את כל המאמצים להפוך את דף הבית לדף שגוגל מציג או דף קטגוריה רלוונטי ולא סתם מאמר בתוך הבלוג שלכם. תבדקו את מבנה הקישורים באתר, ושפרו את התוכן בדף הבית. לא אחת קורה שלמשל שרברב מעוניין שהדף "אינסטלטור בתל אביב" יופיע בעמוד הראשון, אבל מה שמופיע במקומו הוא אינסטלטור במרכז – דף שיכול להוביל לפחות כניסות והמרות על ביטוי שמכוון ספציפית למילה אינסטלטור בתל אביב.
- אתר שאינו מותאם למובייל – אם האתר שלכם לא מותאם למובייל באופן מושלם, אתם באופן וודאי לא מנצלים את הפוטנציאל שלו ובטוח מפספסים פניות. יש לכם אתר מיושן שלא ניתן להתאים אותו למובייל? אל תחכו למחר – הגיע הזמן לבנות אתר חדש כי ככל שהזמן עובר, כך יותר ויותר עולה השימוש במכשירים הניידים. לפעמים גם דברים מאוד פשוטים באתרים המותאמים למובייל יכולים למנוע פניות. למשל אם אין לכם מספר טלפון לחיץ באתר, לא בטוח שהלקוח הפוטנציאלי שלכם יטרח ליצור אתכם קשר.
- הקפידו על דרך קלה ליצור קשר – הקפידו על מספר טלפון בולט בצד השמאלי של ההדר באתר. לא כולם יטרחו ליצור אתכם קשר דרך טופס ה"צור קשר". ואם כבר מדברים על טופס הצור קשר. חשוב להקפיד שמילוי הפרטים הוא קל, פשוט ובלי יותר מידי שדות חובה. כמו כן, הפקידו שגם המייל שלכם יופיע בפרטים ושיהיה ניתן לעשות עליו קופי-פייסט. לא כל אחד אוהב להשאיר פרטים דרך טופס הצור קשר. ישנם אנשים שמעדיפים לשלוח מייל.
- אתר איטי – אם האתר שלכם בקושי זז (במיוחד בגלישה מניידים) אל תצפו מהגולשים שיחכו לו כמו שמחכים למעלית. כיום, ניתן לראות לא מעט אתרים שמיד לאחר הכניסה לאתר, הם מתחיל להיטען. למעשה רואים את אחוזי הטעינה. זה לא מרשים אף אחד שהאתר שלכם מציג את אחוזי הטעינה שלו. זאת לא ספירה לאחור של חללית נאס"א. אם האתר לא עולה תוך 3-4 שניות – סביר להניח שהגולש יברח. הימנעו מתמונות כבדות באתר ואחסנו אותו בשרת הכי איכותי ומהיר שאתם מכירים. מומלץ לקבל ציון כמה שיותר גבוה בכלי הזה של גוגל.
- נחיתות מול המתחרים – העובדה שלקוח מתעניין כלשהו נכנס לאתר שלכם לא אומרת שבאותו הרגע הוא יהפוך ללקוח משלם. בדיוק כמו שלקוח נכנס לכמה חנויות בקניון לפני שהוא רוכש נעליים או בושם, כך גם יכול לקרות ברשת. יכול להיות שהגולש נכנס לכמה וכמה אתרים בדף הראשון, אבל האתר שלכם היה בנחיתות מול אחרים. יכולה להיות רשימה גדולה של גורמים שיכולה לשים אתר כמשהו בנחיתות מול אחר. זה יכול לבוא ברמת המיתוג, העיצוב והכי חשוב האמינות. אם האתר שלכם נראה גנרי מידי ולא ברור מי עומד מאחוריו ולעומת זאת למתחרה שלכם ישנה קטגוריה של אודות או קטגורית צוות שמכילה את פרטים ותמונות של עובדי ובעלי העסק, סביר להניח שהלקוח יראה את האתר השני כאמין יותר.
- סרטונים או שירים שמתנגנים אוטומטית – במחשבה ראשונה כשאתם מספקים אווירה ומוזיקה ללקוחות הנכנסים לאתר שלכם, זה נשמע נחמד. במחשבה שניה – זה איום ונורא ואפילו פולשני. על תעשו זאת. תארו לכם עובד משרד שהחליט לחפש לעצמו דברים על חשבון זמן העבודה. הוא נכנס לאתר שלכם ופתאום מתנגן לו סרטון בווליום גבוה שמביך אותו. זה מצב לא נעים. בכל מקרה, ברגע שמישהו יכנס לאתר שלכם הדבר הראשון שהוא יעשה הוא למצוא את הכפתור לסגירת הסרטון או המוזיקה. מומלץ להימנע מכך.
- פופאפים פולשניים – לפעמים, בעלי עסקים כל-כך להוטים לייצר פניות דרך האתר, עד שהם דואגים למקם פופאפים בכל דף אפשרי ובטיימינג שלא ממש מתאים לגלישה. אם אתם בוחרים לשים פופאפים באתר, עשו בהם שימוש חכם שתורם לחוויית המשתמש ולא הופך למטרד. זה לא יהיה נבון להקפיץ פופאפ מיד אם כניסת הגולש לאתר. זה יכול להבריח אותו. איפה כן כדאי למקדם פופאפ? כאשר הגולש רוצה לצאת מהאתר או כאשר הוא מילא את עגלת הקניות אבל לא רכש כלום. למעשה, גוגל יענישו את האתר שלכם בדירוג אם תשלבו פופאפים פולשניים בגלישה מניידים. בכל אופן, כדי לקרוא מדריכים של חברות המייצרות פופאפים לפני שעושים בהם שימוש.
- יותר מידי פרסומות- בדומה לנושא הפופאפים, כך גם אם השימוש בפרסומות יכול להיות מאוד מזיק. הימנעו מפרסומות שמתקיפות את הגולש. באופן כללי, אם האתר שלכם עמוס ביותר מידי פרסומות – זה עלול להבריח את הגולש. אין זה משנה באיזה פורמט פרסומות מדובר. הקפידו על איזון נכון ועל כך שזה לא ישתלט על הגלישה. חלונות מעבר בין דף לדף הכוללים פרסומות עלולים להוות מטרד לא קטן.
- תוכן גרוע – אם התוכן באתר שלכם כתוב בצורה לא נוחה לקריאה ואם המאמרים שלכם לא איכותיים ומכילים בעיקר אוסף של משפטים שנועדו להחזיק מילות מפתח – אל תצפו שהגולש יתרשם מכך ויצור אתכם קשר. אם יש לכם אתר שבו המידע הוא חיוני מאוד, למשל אתרי בנושאי רפואה, עריכת דין או תיירות – אם לא תשתמשו בתוכן איכותי, אל תצפו שמישהו יראה בכם כסמכות או מקור איכותי.
לסיכום: אם אתם רוצים למקסם את מספר הפניות דרך האתר שלכם כדאי להקפיד על ניסוח טוב של כותרות ותיאורים, להימנע מפולשנות של פרסומות, פופאפים וסרטונים שמנגנים אוטומטית. כמו כן, חשוב להקפיד על תוכן איכותי, אתר שמשדר אמינות לדאוג לאחסון על שרת מהיר, דרכים פשוטות ליצור קשר והופעה של הדפים הנכונים לפי מילות המפתח המתאימות.