מכיוון שבעולם קידום האתרים, המיקום של אתר מסוים יכול ליפול על חודו של פרמטר יחיד והתחרות בין האתרים המובילים היא מאוד צמודה,הרי שיש חשיבות עצומה לבדיקה והכרה של המתחרים שלכם :
- מהיכן הם מקבלים קישורים ואילו קישורים אלו?
- מהן מילות המפתח הרלוונטיות אליהם?
- כיצד השתנה נפח התנועה שלהם בזמן האחרון?
- מהו גיל הדומיין, ה – PR והוותק שלהם?
כאשר נוכל לדעת את הנתונים האלו או חלקם, נוכל לזהות מהן נקודות התורפה שלנו ומהן נקודות החוזק של המתחרים שלנו. למשל, ייתכן שלמתחרה שלנו יש הרבה קישורים מעמודים מרכזיים באתרים אחרים ולא רק מעמודי החלפת קישורים, יתכן שהדומיין שלו ותיק יותר. אם חווינו ירידה אצלנו באתר ונראה לנו שירידה זו הינה עונתית , יעזור לנו מאוד לדעת האם גם המתחרים שלנו ספגו ירידות דומות. באופן דומה, ייתכן שהם אינם מדורגים על מילות מפתח מסוימות שאנחנו יכולים לקדם.
SEO Quake
הכלי הראשון שנדבר עליו הוא SEO Quake, סרגל כלים לכרום ולפיירפוקס שכרגע מציע הרבה יותר אפשרויות דווקא בפיירפוקס. הכלי מציג עבור כל אתר את ה – PR שלו, את הגיל ואת מספר הקישורים היוצאים לעומת הקישורים הפנימיים. אלו תכונות שיש ברוב סרגלי הכלים, אך ל – SEO Quake גם שתי תכונות מיוחדות נוספות שכדאי להכיר:
1.בדיקת צפיפות מילות המפתח בדף וצפייה בתגי המטה מבלי הצורך להסתכל בקוד העמוד: הדף מציג צפיפות של ביטוים מאורך של מילה אחת ועד ארבע מילים.
2.השוואה בין מספר אתרים באמצעות לחיצה על הסמל הקטן של SEO Quake ובחירה בפקודה Compare. זוהי פקודה מצוינת גם למקרים בהם אתם מנהלים מספר גדול של אתרים במקביל ורוצים לעקוב אחרי כולם. (נתוני הקישורים הנכנסים מיאהו אינם זמינים עוד ולכן מוצג 0).
Trends for websites
זהו כלי של גוגל המציג מידע אודות נפח התנועה ומילות מפתח קשורות של אתרים שונים (לא בהכרח מילות המפתח דרכן הגיעו לאתר) . כמו כן, אפשר לראות לאיזו אתרים אחרים גלשו המבקרים שביקרו באתר. גם כאן ניתן להשוות בין מספר אתרים ולראות כיצד נראים הגרפים שלהם על גבי אותו ציר.
החיסרון העיקרי של הכלי הוא שהוא אינו מציג מידע עבור אתרים עם פחות מכמה אלפי כניסות ייחודיות ביום והנתונים המספריים שלו לא כל כך מדויקים (עדיף תמיד לבחור Israel ולא Worldwide כשמדובר באתרים ישראלים).
ניתן להשתמש בקישורPlanner Ad התחתון כדי להציג מידע מפורט יותר גם לאתרים קטנים, אך לא ניתן להשוות בין מספר אתרים במצב זה.
Link Diagnosis
Link Diagnosis הוא כלי לניתוח קישורים של מתחרים שבניגוד לרוב השירותים האחרים בתחום, אינו עולה כסף ומשתמש במסד הנתונים של שרות SEOMoz Open Explorer (בעבר הוא התבסס על הנתונים של יאהו, אך אלו כאמור, כבר לא זמינים). גם עבור כלי זה חובה להשתמש בפיירפוקס, אלא אם כן תוכלו להסתפק בדו"ח חלקי.
Link Diagnosis לא מסתפק בהצגת הקישורים הרלוונטיים, אלא מעניק לכל קישור גם ציון לפי מספר הקישורים הנוספים בעמוד ממנו הוא יוצא ופרמטרים נוספים. את הדו"ח אפשר לייצא לקובץ אקסל ואף מומלץ לעשות זאת מכיוון שהאתר עצמו לא שומר את הנתונים וזמן החישוב מחדש יכול לארוך דקות ארוכות.
כמובן שישנם גם כלים מתקדמים יותר לניתוח מתחרים בתשלום בהם משתמשים לא מעט חברות ואתרים גדולים (למשל Majestic), אך למי שאינו מעוניין להשתמש בהם או מחפש כלים קלים יחסית לשימוש, שלושת אלו הם התחלה מצוינת.
עד לא מזמן הייתי אחד מהמשתמשים בYahoo site explorer, הפוסט הופיע לי בדיוק בזמן, עם סגירתו של השרות החינמי והמוצלח צריך למצוא אלטרנטיבה טובה.
מי שירים את הכפפה ראשון יהנה מהמחסור בכלי
הכלי Link Diagnosis הוא הכלי הטוב ביותר שיש היום ואני חושב שמה שהופך אותו לכזה בגלל שהוא חינמי האמת לפני שקראתי את הפוסט לא ידעתי את זה תודה רבה על המיד.
דרור
עדיין אני חושב שהמג'סטייק יותר טוב
החיסרון הוא בהחלט בעלות החודשית