שיווק ויראלי אומנם נשמע כמו מחלה אבל זה ממש לא.
שיווק ויראלי קיים מאז ומתמיד, חבר מספר לחבר על מוצר שקנה והחבר הולך ורוכש לעצמו גם, ככה זה היה פעם.
כיום השיווק הויראלי הוא כזה שאדם אחד מספר למאות או אלפים בכתיבת כמה שורות באחת הרשתות החברתיות, זאת עוצמה מטורפת, יתרון ענק נוסף לא רק שהוא סיפר למאות חברים ברשת הוא גם נתן להם בדיוק את המקום לרכוש גם לעצמם אחד כזה, זה קיצור הליכים מטורף.
וכך בעצם נולד העניין הזה של שיווק ברשתות חברתיות,
התהליך הוא די פשוט אך בכל זאת עורך זמן ותכנון אסטרטגיה נכונה.
השלבים הנכונים הם :
- איתור הרשת המתאימה – כיום ניתן למצוא רשתות חברתיות מסוגים שונים המרכזות קהלי יעד בעליי עניין משותף, לכן נאתר את הרשת המתאימה ביותר לתחום העיסוק של הפרוייקט.
- בניית אסטרטגיה – בשלב זה נבחן מה המוצר? מה קהל היעד? תחום עיסוק עיקרי ומשני. האסטרטגיה תכלול תוכנית עבודה מסודרת לאורך זמן ויעדים.
- כאשר נבחר ברשת החברתית המתאימה (יכולות להיות כמה) נעמיק את החיפוש ונבחן את הקטגוריה הראשית ואת השלוחות שלה.
- פתיחת משתמש ברשת החברתית – יצירת פרופיל משתמש שמתאים לסגנון הקהילה.
- לאחר פתיחת החשבון נתחיל להפיץ תכנים, חשוב מאוד לשים לב לא להציף מוקדם מדי, לא לזבל לאנשים את הרשת, להגיע אל המטרה בשלבים, לאחר השגת אמון מצד החברים בקהילה.
- לאחר קבלת האמון כחבר בקהילה ניתן להתחיל להפיץ את השירות או המוצר שלשמו אנחנו שם. וליצור את השיווק הויראלי המושלם.
- לאורך כל הדרך יש לבדוק שאכן אנחנו מכוונים נכון למטרה, לבדוק את איכות התכנים שלנו ואת איכות התגובות שאנו מקבלים.
שיווק ויראלי מזכיר קצת את רב סרן שמועתי אך הפעם המטרה היא לנצל את הסקרנות ואת הריכוז הגדול של קהל יעד בנקודה אחת ולהפיץ את השמועה. כך תוכלו ליצור באזז כמו שצריך.
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!