קידום אתרים הלכה למעשה פרק ראשון.
כמה בדיקות ראשונות לפני שאנחנו ניגשים להתחיל לקדם אתר ( את הבדיקה הזאת אני עושה לפני הגשת הצעת מחיר) כך נוכל לדעת בפני מה אנחנו עומדים.
- סוג האתר – באיזו שפת תכנות בנוי האתר, ASP, PHP, HTML, פלאש,.
- האם זהו אתר שבנוי על אחת המערכות המוכנות הקיימות בשוק כגון לייב סיטי ואחרות.
- מי מתפעל את האתר – האם לבעל האתר ישנה שליטה מלאה על האתר או שהוא נזקק למתכנת להכנסה של תכנים חדשים.
- האם נעשו פעולות קידום על האתר או הדומיין בעבר ואם כן מה בוצע ולמה הופסק, (לפעמים אני מקבל פניות של אנשים אחרי שהאתר נענש והם לא דואגים לומר זאת)
- גיל הדומיין – לגיל הדומיין יש חשיבות מאחר וותק הדומיין משפיע על הקידום אך חשוב לזכור דומיין שנקנה לפני 10 שנים ולא ישב עליו אתר לא שווה הרבה הוותק נספר מהיום שהאתר אונדקס בגוגל.
- תחום העיסוק של האתר כמובן משפיע על מנת לבחון מתחרים ומה מידת התחרות כיום במנועי החיפוש.
- האם יש לאתר קישורים נכנסים, או יוצאים.
- במידה ודומיין חדש שנקנה לאחרונה לבדוק שהוא לא מופיע ברשימה השחורה של מנועי החיפוש. לבדוק בעלות קודמת על הדומיין.
- מיקומים בגוגל נכון להיום במילות החיפוש הרלוונטיות.
- מיקום אחסון האתר – אחסון האתר משפיע מאוד ולכן חשוב שנדע היכן האו מאוחסן, מיקום גאוגרפי ובאיזה חברת אחסון.
אלה עשרת הדברים הראשונים שנבדוק באתר עצמו אך יש עוד כמה דברים שהם מעבר לאתר:
- האם בעל האתר מאמין בעסק שלו באינטרנט ? והאם המוצר שלו יכול להימכר באינטרנט?.
- תקציב הפרסום שיש לבעל האתר לחלק של האינטרנט. קידום האתר הוא תלוי תקציב, ניתן לקדם כל אתר במגוון מחירים תלוי בשעות העבודה ובמידת התחרות.
- אפשרויות שיווק נוספות שאפשר להציע לבעל האתר על מנת לשווק את האתר שלו ברשת.
- בחלק מהמקרים אני מעדיף להגיע לבית העסק ולהבין את מהות העסק ואת קהלי היעד שלו, כך נוכל לקדם את האתר למקומות שבאמת יצרו תנועה רלוונטית.
- נכונות השקעה של הלקוח על תכנים, שינויים באתר, ותפעול שוטף.
לאחר כל הבדיקות הללו נוכל לומר שאפשר לתת הצעת מחיר הוגנת.