דבר שקורה לא מעט בהרבה אתרים הכפלת תוכן בין דפי האתר. ומפריע בתהליך קידום אתרים.
הכפלת תוכן בדפי האתר יכולה להיגרם משימוש במערכת שיוצרת הכפלה של דפים או מקרה שנתקלתי לאחרונה באתר שיושבת על מערכת גו'מלה.
ישנה קטגוריה שבלחיצה על הכפתור נפתח דף ובמקביל נפתח תפריט נפתח. דף הקטגוריה הראשית זהה לדף הראשון המופיע בתפריט הנפתח. אך לכל דף ישנה כתובת URL שונה.
זה נראה כך:
http://exmple.com/he/מאמרים.html – זהו הדף הראשי של המאמרים.
http://exmple.com/he/מאמרים/89-רשימת-כל-המאמרים.html – זאת הכתובת השנייה שהמערכת יצרה.

למען תיקון מצב זה כמובן שניתן להסיר במערכת את אחד הדפים אך קיים פתרון נוסף.
קיים תג חדש (בן כמעט שנתיים) שמאפשר לנו את הפעולות הבאות:

  1. להודיע למנועי החיפוש על מיקום הדף עם המקורי שאותו אנו רוצים שמנועי החיפוש יציגו בתוצאות. הגולשים יכולים לראות את שניהם. מנועי החיפוש מתייחסים להפנייה זאת.
  2. לשמור על PR האתר והפנייתו לדף המוביל.
  3. העברת הקישורים הנכנסים – לאחד את הכוח של הדפים.

הפנייה זאת מסוגלת להחליף הפניית 301 כאשר מדובר על אותו הדומיין. הפנייה זאת לא תעבוד על דומיינים שונים.
פתרון נוסף שמעניקה התגית:
קורה ובעבר האתר קיבל קישור לדף X אך דף זה אינו קיים יותר (הוסר, נמחק, ירד מהמלאי ועוד מגוון הסברים שונים), אנו נקים שוב את כתובת URL שנמחקה ומשם נבצע הפנייה בעזרת התגית לדף תוכן מתאים.

אז כיצד זה מבוצע:
בראש הדף (זה שהתוכן שלו לא מקורי) בין ה <head> ל  <head/> שם אנו נשים את התג הבא.

</ "/link rel="canonical" href="http://www.example.co.il/about.html " >
תג קנוניקל יגדיר למנועי החיפוש את היכן מופיע התוכן המקורי שלנו.

צפו בסרטון של מאט קאטס


2 תגובות
    • admin
      admin says:

      תלוי מה הבעיה?
      במידה והבעיה היא הכפלה של תוכן בתוך האתר אז כן.
      חשוב לזכור שגולש שיגיע לדף הישן יראה אותו, התגית לא מבצעת הפנייה לגולש אך ורק למנועי החיפוש.
      אך מהר מאוד הדפים החדשים יופיעו בתוצאות גוגל.

      הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *