בדרך כלל, כשאנחנו מחפשים שאילתא בגוגל וגם כשאנחנו בודקים את הדירוגים של מילת מפתח מסוימת, נקליד את המילים שאנחנו מחפשים בשורה אחת עם רווחים ביניהן. מבחינת גוגל, הוא יתחיל לחפש את כל האתרים הרלוונטיים למילים אלו , כאשר ברוב המקרים,הוא נותן עדיפות לאתרים בהן המילים האלו מופיעות בסמיכות אחת לשנייה בתוכן הדף או בתגי המטה שלו (Title , Description). לעיתים , נקבל גם דפים להם יש קישורים עם הביטוי הזה, אפילו אם הביטוי עצמו לא מופיע בתוכן הדף.
למרות שזו הדרך הנוחה והפשוטה ביותר לחפש בה, יש מספר פרמטרים שכדאי להכיר כאשר רוצים לחפש באופן ספציפי יותר או רוצים לבדוק אתרים של מתחרים.
שימוש במרכאות
הפרמטר הראשון והפשוט ביותר הוא פשוט שימוש במרכאות. שימוש במרכאות מורה לגוגל לחפש רק אתרים בהם הביטוי מופיע בדיוק כפי שרשמנו אותו . בעבר היה ניתן להשתמש גם בסימן פלוס ("+"), אך אפשרות זו בוטלה לאחרונה.
בעוד בעמוד ראשון ושני, אולי לא נראה הבדלים כלשהם, בעמודים שלאחר מכן, כבר יהיו הבדלים די משמעותיים. ניקח לדוגמה את הביטוי "חנות חיות".
כאשר נרשום אותו בלי מרכאות, נוכל לראות בעמוד השלישי גם תוצאות בהן כל מילה מופיעה בנפרד:
אם נרשום אותו בתוך מרכאות, נראה כבר תוצאות שונות בעמוד השלישי:
השימוש במרכאות מומלץ כאשר אנחנו מחפשים ביטוי ספציפי מאוד ורוצים לקבל את כל האתרים שכוללים אותו במדויק, מתוך הנחה כי אלו המתחרים העיקריים שלנו. (מי שמעוניין לקדם אתר על ביטוי מסוים, בדרך כלל משתמש בביטוי המדויק).
inurl ו – intitle
מדובר בעוד שני פרמטרים חשובים שמגבילים את החיפוש רק לכותרת העמוד או הכתובת שלו. inurl יכול לשמש אותנו כאשר אנחנו מחפשים אתרים שמקדמים ביטויים דרך הכתובת שלהם . intitle יכול להיות יעיל כאשר אנחנו רוצים לסנן החוצה אתרים שהביטוי לא מופיע בכותרת שלהם וסביר להניח שלא מקדמים אותם על הביטוי הזה.
בנוסף לכך, יש לציין שבעברית חובה לתחום את הביטויים במרכאות על מנת שהפרמטרים יעבד כפי שצריך.
Intitle:"קידום אתרים" inurl:קידום אתרים""
השאילתא הזו תמצא לנו רק את אותם אתרים בהם הביטוי מופיע גם בכותרת העמוד וגם בכתובת שלו.
כמו כן , לפעמיים גוגל לא מציג את כל הכתובת במלואה, אבל אפשר לראות את הביטוי בכתובת כאשר נכנסים אליו.
site
site הוא עוד פרמטר שכדאי להכיר והמשמעות שלו היא חיפוש רק בתוך אתר מסוים. כך אפשר לדעת מהם הדפים הכי רלוונטים לביטוי בתוך האתר עצמו , ואם מגבילים את החיפוש רק לשבוע או החודש האחרון (באמצעות הפס הצדדי), בעצם יודעים אילו דפים אחרונים באתר גוגל אינדקס. בצורה זו, אנחנו יכולים לדעת אילו דפים המתחרים שלנו הוסיפו בזמן האחרון, ואולי נצליח לגלות איזשהו "ביטוי חם" שלא חשבנו להשתמש בו.
אם למשל נחפש בתוך האתר שאתם נמצאים בו עכשיו, רק דפים הקשורים ללימוד של קידום האתרים , נקבל רשימה של עמודים רלוונטים ובראשם הפוסט משבוע שעבר (מכיוון שהכותרת והכתובת שלו הן הכי רלוונטיות).
שימוש פופולארי אחר לפרמטר site הוא בדיקה של אתרים שהורחקו מגוגל. אתר שכזה, לא יחזיר כלל תוצאות עם פקודה זו.
פרמטרים וחיפוש ממומן
כפי שבוודאי הבחנתם בתמונות, הפרמטרים עובדים רק על החלק האורגני של התוצאות, בעוד החלק הממומן אינו מושפע מהם. מסיבה זו, לעיתים נוכל למצוא אתר שאולי הופיע בחיפוש קידום וההתאמה שלו היא על בסיס מילות המפתח בלבד.