לא פעם עולה השאלה על איזו מערכת כדאי לבנות את האתר.
בקבוצות חוזרת על עצמה השאלה בנושא WIX ותמיד מגיע לשיחות האם זה טוב לנו.
אז לפני שבכלל אדבר על מערכת כזאת או אחרת אדבר על נכסים אינטרנטיים.
בדיוק כמו שכל אחד רוצה לקנות בית משלו ושהוא רק שלו (אחרי המשכנתא).
בשליטה מלאה על מה קורה בבית הזה בנראות שלו ובמערכת המיזוג שלו.
כך גם צריך להיות הרצון שלכם להיות הבעלים של אתר האינטרנט שלכם, כך תוכלו לקבל החלטות
ולא להיות תלויים לגמרי במישהו אחר. (לא מדויק כי תמיד צריך את האיש הטכני).
אתר אינטרנט הוא נכס לכל דבר וברגע שתראו בו כנכס ולא סתם כרטיס ביקור יש סיכוי טוב שהרצון להיות הבעלים של הנכס
תתעורר בכם.
מה צריך לקרות כדאי שזה יהיה באמת נכס שלכם ?
קוד המקור של האתר שלכם – גם אם מתכנת בנה את האתר מ 0 בקשו להיות הבעלים של הקוד.
הדבר יאפשר לכם גמישות להעביר את האתר לכל אחסון שבא לכם ואפילו להחליף את בונה האתרים במקרה הצורך.
אחסון האתר – אחסנו את האתר בחברת אחסון שאתם שכרתם את שירותיה קבלו אליכם את כל הגישות לשרת ודעו אצל מי ולמה הוא מאוחסן.
גם כאן יאפשר לכם גמישות, צריך לתת לאיש טכני גישה ? תנו לו ותהיו בשליטה על מי ניגש לאתר שלכם.
דומיין – קנו בעצמכם את הדומיין תזכרו ממי רכשתם לכמה זמן, ופרטי גישה להתחברות לניהול הדומיין, זה בסיסי וחשוב להבין
שאם הדומיין לא בשליטכם אז למישהו יש אפשרות להחזיק אתכם בביצים.
אלה שלושת הדברים הבסיסים ויש עוד כמה אבל הם פחות חשובים כרגע.
אציין רק שקמפיינים ממומנים צריכים להתנהל מחשבון שלכם.
דפים במדיות חברתיות צריכים להיות בבעלותכם ולא בבעלות של נותן שירות כזה או אחר.
יש המון מערכות שמאפשרות לכם לבנות אתר על המערכת לבד בעלות נמוכה או אפילו חינם.
אך קראו שוב את הדברים החשובים ותגלו שזה לא קורה במערכות האלה.
עכשיו נכנס השיקול הכלכלי עלות בנייה על נאמר מערכת וורדפרס תעלה יותר מאשר על מערכות כמו וויקס וכ"ד.
עדיין לעסק הרוצה גם לשווק את עצמו ולקדם את עצמו ברשת כדאי להשקיע את ההפרש בפלטפורמה שהיא שלו.
למה זה כל כך חשוב ?
במערכות סגורות שאין גישה לקוד המקור לא ניתן לבצע שינויים והתאמות ספציפיות לכם.
בהתליך הקידום האורגני של האתר יש מגבלה בשיפורים שלפעמים נדרשים.
במידה והפלטפורמה מבצעת שינוי היא מבצעת אותו באופן חד צדדי ולכל האתרים על המערכת.
כבר היו מקרים שמערכות שלמות כאלה נעלמו או נפגעו בתוצאות החיפוש של גוגל.
ראו מקרה דומיינים חינם בסיומת CC.
אפילו אפשרות השפעה על מהירות טעינה של האתר, גיבויים וכ"ד לא אפשרית בכלל.
מטרת הנכס האינטרנטי שלכם לחשוף את העסק שלכם לקהל לקוחות פוטנציאלי.
שווה להשקיע את העוד קצת כדאי להגיע למוצר שמשרת אתכם על הצד הטוב ביותר.
רוב בעלי האתרים עושים את זה למטרות עסקיות ורובכם גם נותנים שירותים ללקוחות שלכם.
אני די בטוח שבמקצוע שלכם אתם תציאו ללקוח את המוצר הטוב ביותר עבורו.
ותסבירו לו למה כדאי לו לא לוותר על המוצר האיכותי יותר.
אז איך זה שאתם מגיעים להשקיע באתר שלכם אתם מנסים לחסוך כל שקל ומסכימים למוצר פחות טוב ?
גם אני בעל עסק וגם אני מבין את השיקולים והצורך לחסוך כדאי להרוויח עוד קצת.
אבל מה לעשות שכאן באינטרנט לא כדאי לחסוך.
לסיכום מהיר:
תפנימו שנראות האינטרנטית שלכם מגיעה מנסכים שאתם מקימים לעצמכם באינטרנט.
גם הדף פייסבוק של העסק זה נכס.
אז תשקיעו את הכסף הדרוש ששלושת הדברים החשובים באמת בשליטה שלכם.