X

מנוע חיפוש מותאם אישית של גוגל (וכיצד הוא תורם לקידום אתרים)

מנוע חיפוש מותאם אישית של גוגל הוא מנוע חיפוש מיוחד שאתם יכולים לייצר בעצמכם באמצעות כמה הגדרות פשוטות. המנוע מאפשר לחפש במספר קבוע וידוע מראש של מקורות וכמו כן לעצב את הצבעים של עמודי התוצאות כרצונכם.

במסך ההגדרות הראשון תצטרכו להגדיר שם תיאור  (כמו לכל עמוד אחר ברשת) , את שפת הממשק, ולקבוע באילו מקורות יתבצע החיפוש. האפשרויות העומדות לפניכם הן חיפוש בעמוד מסוים, חיפוש באתר שלם (גם אם הוא יושב על סאב דומיין או בספריה משנית), חיפוש בחלק מאתר לפי תבנית מסוימת (wildcard) וחיפוש בדומיין שלם. מתחת לתיבה בה מקלידים את המקורות, אפשר לראות כיצד להשתמש בפרמטרים כדי לבצע את התחימה הזו.

לחצו להגדלה

לאחר מכן תוכלו לבחור האם להשתמש בגרסה החינמית של המנוע בה מופיעות פרסומות , או להשתמש בגרסה נטולת פרסומת המאפשרת גישה ל – API (פקודות התכנות) והזנת נתונים נוספים דרך XML. הגרסה הזו עולה מאה דולר לשנה ואינה מתאימה לאתרים שרוצים להשתמש במנוע החיפוש כדי להרוויח מהפרסומות (על כך נפרט בהמשך).

במסך ההגדרות השני תוכלו לבחור מערך צבעים לחיפוש ולנסות את החיפוש עצמו לניסיון :

לחצו להגדלה

כמו שאפשר לראות, יש שתי פרסומות מעל התוצאות וכל התוצאות כולן הן מתוך googler.co.il ו – seo-gavish.co.il, כפי שהגדרנו מקודם.

אם תזכרו בפוסט מלפני שבוע בו הצגנו את פקודת site, הרי שכבר בשלב זה ניתן להבין כי אחד היתרונות של מנוע חיפוש מותאם אישית הוא היכולת לשלב שתי פקודות site  בצורה פשוטה.

בשלב הבא והאחרון, תקבלו קוד אותו תוכלו להטמיע בקוד עמוד אינטרנט קיים ולהשתמש במנוע. כמו כן, המנוע יישמר בתוך חשבון הגוגל שלכם אם תרצו לבצע שינויים בעתיד.

כך זה נראה בדפדפן , וכמו שאפשר לראות, הפעם היישור לעברית כבר עובד כנדרש :

לחצו להגדלה

כיצד ניתן להשתמש במנוע מותאם אישית לקידום אתרים?

עד כה הסברנו כיצד להגדיר מנוע חיפוש מותאם אישית, אך לא הסברנו כיצד ניתן לנצל אותו למען קידום אתרים.

בראש ובראשונה, אלו מאיתנו שנעזרים בפורומים, בלוגים ואתרי מידע נוספים כדי ללמוד על קידום, יכולים ליצור רשימה של מקורות מידע אמינים ולחפש רק בהם מבלי לקבל את כל אותם אתרים דלים בתוכן ומניפולטיביים שנמצאים בדרך כלל בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל.

מנוע חיפוש מותאם אישית יכול גם לסייע כאשר רוצים להוציא קישורים מאתרים המאפשרים להוסיף להם תוכן כגון בלוגים ופורומים. לגוגל יש אמנם אפשרות להגביל את החיפוש רק לפורומים או בלוגים, אבל התוצאות שמתקבלות לא תמיד מתאימות. אם למשל אתם רוצים לקדם אתר בנושא אופנה, תוכלו לבנות רשימה של בלוגים בתחום ולחפש בהם פוסטים המאזכרים ביטויים ספציפיים אותם אתם רוצים לקדם. (כמובן שהתגובה צריכה להיות עניינית)

שילוב מנוע חיפוש מותאם אישית עם Adsense באתרי תמיכה

לרבים מאיתנו יש מספר אתרים שחלקם מלאים בתוכן איכותי, ובכל זאת, הם לא באמת תורמים לנו מעבר אולי להפניית לקוחות לאתר הראשי. אם יש לכם חשבון Adsense מאושר, אפשר לחבר את מנוע החיפוש המותאם אליו וכך להרוויח מהפרסומות שמוצגות כאשר גולש מחפש בו. הפרסומות האלו נוטות להיות ממוקדות יותר וגם אחוזי הלחיצה גבוהים יחסית. הדבר העיקרי שצריך לשים לב אליו הוא שאם כבר יש לכם פרסומות אדסנס באתר, לא תוכלו לשלב את המנוע בתוך iframe בלי להסיר אותן קודם, או שפשוט תבחרו באפשרות להציג את התוצאות בחלון חדש.

קטגוריות: קידום אתרים
עמית מלכי :עמית מלכי מייסד ובעלים של גביש פתרונות אינטרנט המספק שירותי שיווק באינטרנט מאז 2006. עמית עוסק בהדרכת התחום במגוון קורסים שונים.