שלום לטקסט העוגן? ברוך הבא ל co-occurrence! מאמר אורח של יאיר ברגל
טקסט עוגן – סקירה
אי שם בסיום קורס במכללת NESS, החלטתי שמשהו לא כשורה, החלטתי שחוסר הטבעיות הזאת של לקשר תחת מילות מפתח, במילים עדינות, לא טבעית ואף תוביל בסופו של יום לעונש, אבל שכולם עושים משהו, מי חושב שהוא לא בסדר? מי יוצא מהמסגרת ואומר, לא לכך התכוון המשורר?
את סיפור טקסט העוגן מתחילים אי שם בשנות ה 90 כאשר מנועי חיפוש התבססו עליו לקביעת רלוונטיות של אתר, שאין ידע, בודקים לפי פרמטרים פשוטים.. אבל כמובן שהמצב היום לא מה שהיה פעם..
חשיבות טקסט העוגן נמצאת בירידה והוא ללא ספק לא מה שהיה פעם ולטווח ארוך לא תהיה לו חשיבות לפי דעתי לפחות, בטח בעידן של גרף הידע והיכולת של גוגל לנתח טקסט ברמות מאוד, מאוד גבוהות.
למה מנועי החיפוש השתמשו/משתמשים בטקסט עוגן כמדד לרלוונטיות? אנשים מקשרים בדרכים שונות, בין אם כ title, url או מילות עוגן, כך יכלו מנועי החיפוש לדעת על מה מתבסס אותו אתר אבל מה קורה שכל מקדמי האתרים למדו לנצל זאת ולקשר רק תחת אותה מילת מפתח?
איך מקשרים?
אנשים רבים חושבים תחת איזה טקסט עוגן נקשר, אז התשובה היא יחסית פשוטה:
- האם אתם חושבים שטקסט העוגן הוא טבעי?
- מה אתם חושבים שיגידו מחלקת הספאם של גוגל על פרופיל הקישורים כאשר יראו אותו?
איני חושב שלקשר 40 פעם תחת מילת מפתח זה משהו הגיוני, תקנו אותי אם אני טועה, האם זה הגיוני שלקשר תחת קידום אתרים לאתר שלכם, 30 פעם מאתרים שונים, זה הגיוני? כמובן הכל תלוי ביחס לקישורים, אך לאתר בסדר גודל של מאה-מאתיים דומיינים מפנים, זה ללא ספק לא הגיוני ואחד הדברים שגוגל לא אוהבת זה Over-Optimization(אופטימיזציית יתר) שיכולה להיעשות על ידי קישור תחת מילת מפתח אחת וכדומה.
ברוכים הבאים לעולם חדש…
מקשרים היום תחת טקסט עוגן? תגידו שלום ל co-occurrence!
מהו co-occurrence? מושג יחסית חדש בעולם קידום האתרים אך ללא ספק הדבר הבא של עולם קידום האתרים, התיאוריה גורסת כי גוגל מסתכל על הטקסט לפני ואחרי טקסט העוגן והכותרת בכדי לדעת על מה לדרג את האתר ואז אתם אומרים… יש הרבה תיאוריות בקידום אתרים, SO WHAT?
מניסויים רבים שעשו, לקחו וניתחו אתרים שונים אשר ממוקמים בעמוד ראשון ואין להם קישור אחד תחת מילת המפתח התחרותית וביניהם ניתן לכלול:
Consumerreports.com מדורג טוב מאוד תחת הביטוי cell phone ratings או cell phone ואף ratings ואתם יודעים מה? אין לו קישור אחד תחת טקסט העוגן הנ"ל.
Thomasnet.com מדורג טוב בעבור הביטוי manufacturing directory בלי להשתמש באף אחת מהפעמים בטקסט העוגן תחת ביטויים אלו.
ניסויים גדולים נעשו ונעשים מרגע לרגע, גם על ידי הבעלים של Moz וללא ספק ש co-occurrence מתחיל לשחק תפקיד מאוד חשוב ועיקרי ולא רק זאת אלא שהוא גם טבעי מאוד ולטווח ארוך ולא קצר!
תודה על הקריאה!
כמו תמיד קידום אתרים הוא 1+1=3 וכל אחד ודעותיו, הניסיון המקצועי שלו והטאץ האישי שעושה את ההבדל! הנכם מוזמנים להעיר הערותיכם ואשמח שנפתח דיון על כך.
הכותב הינו יאיר ברגל, בעלים ודירקטור בהווה של חברת WeAreCreative קידום אתרים.
ותגידו שלא הייתי יצירתי בטקסט העוגן!