גנבים גנבו לי את התוכן גנבים …..
(כמו בשיר של דורי בן זאב ראו למטה)
גנבים באינטרנט כן יש דבר כזה.
בעידן הטכנולוגי של ימנו כל מה שהגנב צריך זה מחשב וקליק ימני של העכבר (כאילו שאין כזה באחד). הם לא חייבים לבוא בלילה עם לום ולפרק את המסגרת של החלון.
יש גם יתרונות לעניין הם לא משאירים את האתר מבולגן כמו פורץ שחיפש משהו עמוק בתוך המזרון.
הם נכנסים כמו גולש רגיל לאתר שאני ואחרים ישבו וכתבו אליו תוכן השקענו התאמצנו על פי כל הכללים.
נסינו להיות איכותיים נתנו דגש על המקוריות של התוכן הבאנו מניסיוננו ושיתפנו בידע.
תוכן שנכתב ב 4 שנים האחרונות הושקע בו זמן, כסף, מחשבה ומה לא.
אתה קם בבוקר ומגלה שיש בעיה והתחלתי לחפש.
אז מצאתי אחד כזה שלקח מאמר ישן מהאתר אמרתי נו שיהיה נכנסתי לאתר ערכתי את התוכן שיהיה מקורי שוב.
פניתי לאותו גנב (כן הוא גנב) ושלחתי מייל שמסביר את העניין ומבקש להסיר את ששלי מהאתר שלו.
הוא באמת הסיר מידית אבל חזר עם תשובה.
"זה תוכן שלקחתי מאתר של חבר שלי ולא משלך"… צירף קישור לאתר של החבר ושם מתגלה גודל הבושה.
אותו חבר של ה"גנב" הוא האבא של הגנבים והראשון כנראה פטור 🙂
מאמרים על גבי מאמרים מהאתר שלי מפורסמים באתר, גרפיים ודוגמאות שנתתי במאמרים שלי.
מילא היה מעתיק רק את המאמר אך זכויות היוצרים הם גם על שגיאות הכתיב שלי.
אמרתי עד כאן!!
הפעלתי תוכנה לאיתור של תוכן משוכפל ("גנוב")
שום ושמיים
כנראה שכל אותם מקדמי אתרים שצריכים להקים אתרי תשתית לא ישקיעו בתוכן מקורי שלהם אלה פשוט יקחו מאתר.
פאקינג אתרי תשתית ???
המשכתי לבדוק את תוצאות התוכנה ומצאתי מאמר בן שבוע מופיע באתר עלק "חדשות קידום אתרים" .
אז לכל אותם גנבים אני חייב לומר כמה מילים.
גניבת תוכן היא פגיעה בזכויות יוצרים של הכותב גם כשזה באתר האינטרנט שלו.
ניתן לתבוע על כל הפרה (כל מאמר/תמונה) כ 100,000 ₪ , לא עדיף לשלם לכותב תוכן?
תפסיקו לגנוב את התוכן.
כשאני מסתכל על האתרים שלכם ורואה את התוכן שלי אצלכם אני מבין כמה אתם הזויים מעניין אם גם ככה אתם מנחים את הלקוחות שלכם לעשות.
אני חייב לספר על התחושה של באופן אישי זה די עובד לשני הכיוונים.
- בכיוון החיובי אם גונבים ממך זה אומר שהתוכן שלך שווה משהו.
- בכיוון הפחות חיובי זאת בדיוק אותה תחושה שלקחו ממך משהו שהוא שלך.
זאת תחושה שלקחו לילד את הסוכריה על מקל.
זאת תחושה שמישהו גנב לך את האוטו.
לשמחתי כל הפרות התוכן טופלו רגע לפני פנייה לעו"ד שאוהב את הדברים הללו וגם היה גוזר קופון לא רע.
אך אני חייב להודיע ולהזהיר את הגנב הבא הפעם אני לא התריע ואבקש שתוריד את הגנבה שאתה כל כך מתגאה בה.
אלה יגיע מכתב שמדבר על כסף כנראה זה כואב מספיק.
זה ברמת התחושות.
ועכשיו לתכלס עוד לפני גוגל פנדה העתקה של תכנים מאתר אחר גרמה נזק לאתר המעתיק ולא פעם גם לאתר המועתק, הדבר נגרם בעקבות חוסר היכולת של גוגל לזהות בוודאות מי הגנב ומי הנגנב.
ראיתי מקרים שבאים אתרים איכותיים נפגעו בעקבות גנבי תוכן.
הפגיעה היתה עד לכדאי נפילה כזאת או אחרת בתוצאות שגרמה לאובדן הכנסה משמעותית לאותם עסקים.
מה שנשאר זה רק למצוא שופט שיבין איך העתקה של תוכן גורמת נזק כספי.
משימה בפני עצמה.
אז אנשים רגע לפני שאתם גונבים את התוכן הבא תעצרו ותחשבו לא רק על התוצאה שבמידה ותיתפסו ותתבעו על אובדן הכנסה.
תחשבו על כך שאתם עוברים על החוק וכמו שאני רוצה להאמין שלא הייתם נכנסים לבית זר ולוקחים את המסך השטוח 7000 אינ'ץ .
אז גם תפסיקו לגנוב תוכן!!!
אז מה שאני כן מציע לבעלי אתרים מדי פעם לבדוק האם התוכן שלכם נמצא באתרים אחרים באמצעות הכלים הבאים:
1. בדיקה פשוטה של העתקת משפט קצר מתוכן האתר וחיפוש של אותו המאמר בגוגל, רצוי לחזור על הבדיקה מכמה משפטים בחלקים שונים של התוכן. גילנו גם כאלה שפשוט העתיקו פסקאות ולא את כל המאמר.
2. גוגל תמונות – היום כל אחד יכול לבדוק האם נעשה שימוש בתמונות שלו ברחבי הרשת.
פשוט גררו מהאתר שלכם תמונה לשדה החיפוש בגוגל תמונות אפשר לעשות זאת ע"י שני חלונות קטנים של דפדפנים פתוחים אחד על יד השני. כלי מעולה לאיתור של פרופילים מזויפים ברשתות חברתיות.
3. הכלי השלישי הוא כלי שיש לו גרסה חינמית אבל היא כלום לעומת הגרסה בתשלום תבדוק את כל דפי האתר שלכם ובמידה והיא תמצא שכפולים תקבלו דוח מפורט של המקומות שבהן תוכן שלכם מופיע.
העלות היא בסביבות 50 סנט לדף. בדיקת שכפול.
עוד על שכפול תוכן