אז למי שעוד לא שמע (אין אחד כזה על כדור הארץ)
במאי היה עדכון גדול בגוגל עם הזמן קראו לו פינגווין.
לאחרונה שמענו שעוד עדכון גדול של הפינגווין בדרך אלינו 🙁 ועל פי השמועות הוא אמור להיות חזק יותר מקודמו.
נתמודד איתו כשיגיע אין לנו ממש ברירה קיהלת קידום אתרים סוערת!!!
בכל עדכון של גוגל יש את המרוויחים והמפסידים (אלה שעלו ואת אלה שירדו)
תכף תראו איך זה נראה בשלושה אתרים שונים.
אחד שנפגע מפינגווין.
אחד שלא הזיז לו העניין
ואחד שדווקא טיפס בעקבות העדכון.
הראשון:
אתר די קטן שבעברו היה אתר עסקי רווחי.
עם השנים האתר הפסיק פעילות עסקית והפך להיות אתר תשתית האתר נהנה מתנועה מכמה ביטויים ואפילו הכניס כמה גרושים מאדסנס.
באתר היו המון קישורים יוצאים מהפוטר של האתר ומדפי מאמרים רבים המכילים שני קישורים לפחות.
בעדכון פינגווין האתר הזה קיבל סטירה ונעלם מרוב המיקומים שהיו לו.
בגרף התנועה מאפריל עד היום (לקראת סוף אוגוסט, החופש הגדול נגמר מחר ) אפשר לראות במדויק מתי פינגווין פגע באתר הזה.
רואים את הנפילה באמצע חודש מאי.
מאז האתר הזה בתהליך שיקום שכולל ניקיון הקישורים היוצאים וחסימה של הנשארים.
בניית תוכן חדש באתר וחיזוק האתר במדיה החברתית.
קשה לראות בגרף הזה את החודש האחרון אך ישנה עליה קטנה אך חיובית.
האתר השני:
אתר בערך עם אותה תנועת גולשים כמו הקודם.
פינגווין עבר על האתר הזה אך לא הורגשה כל פגיעה או שיפור בתנועה לאתר.
האתר לא התקדם ולא זז אחורה.
באתר הזה אין כמעט קישורים יוצאים ויש לו מעט מאוד קישורים נכנסים.
בגרף ניתן לראות יציבות אפילו בחודש מאי ומה שבא אחריו.
התנועה לאתר והמיקומים שלו נראו כשהיו.
האתר השלישי:
זה המרוויח הגדול מגוגל פינגווין.
האתר הזה קיבל תנופה בעקבות עליה משמעותית במיקומים שתוצאות.
חשוב לציין שפשוט אלה שהיו לפניו נפגעו מפינגווין.
מאז פינגווין האתר שומר על המיקומים אליהם הגיע ונהנה מתנועה יחסית יציבה, להוריד חופש גדול וסופי שבוע.
אז כמו תמיד יש מרוויחים ויש מפסידים.
שימו לב שזה אתר שגם הוא בטווח התנועה של השניים האחרים.
לסיכומו של דבר:
גוגל תמשיך לנסות ולהשתפר מקדמי אתרים שיצרכו לנוע בהתאם לשינויים.
אתרים ימשיכו לעלות ואתרים ימשיכו לרדת.
אחת המסקנות החשובות שעולות מגוגל פינגווין לאחר שעסקים נפגעו אנושות (גם אתרים טובים נפגעו).
לא לשים את כל הביצים בסל אחד, על בעל האתר לבנות מספר ערוצי תנועה לאתר ולא רק מגוגל.
הדיווחים מהעולם וגם מישראל על עסקים שהתרסקו בעקבות העדכון מלמד שבמידה ולאותם עסקים היו מקורות תנועה נוספים חזקים לאתר העסק היה שורד את המהלך.
תחשבו על זה כך:
הקמתם חנות יפה במרכז מסחרי גדול וחזק, העסק נהנה מחשיפה אדירה ואז ביום אחד המרכז המסחרי נסגר.
נכון שבאוף ליין קשה מאוד להגיע לתנועה מכמה מקורות לאותה חנות.
אך באינטרנט יש לא מעט מסלולים שיכולים להזרים תנועה.
נכון שגוגל עדיין החזק ביותר בתנועה.
בהצלחה