כבר תקופה שיש לי תחושה שגוגל הופכת את עצמה ממנוע חיפוש נקי לפורטל.
זה התחיל שגוגל החליטה להציג מידע כבר בתוצאות החיפוש.
הנה כמה דוגמאות מהארץ:
החיפוש סרטים בתל אביב
מוצגת רשימת הסרטים עורך הסרט, קטגוריה, שפה ובמידה ויש גם קדימון.
בכניסה לתוצאות האלה ניתן לראות את בתי הקולנוע ושעות הקרנת הסרטים.
זה בטוח הוביל לירידה ברורה בתנועה לאתרים שהמציגים את המידע הזה.
החיפוש הבא הוא חיפוש בעברית על שם של אמן:
במקרה הזה של אמן שאני אוהב גידי גוב
מוצג מידע עשיר ומלא כולל קישורים לסרטונים ביוטיוב ותמונות של האמן.
הנתונים מוצגים מווקיפדיה ברוב המקרים.
שלא לדבר על גוגל מקומות שתפס תאוצה גם בארץ.
חיפוש על מילה פיצה ( בתור תושב חור בצפון התוצאות לא רלוונטיות עבורי מאחר והוא מציג תוצאות מהמרכז)
מלבד המפה עם מיקום הפיצריות בתוצאות החיפוש ניתן לראות את המקומות עם דירוג שלהם.
החיפוש: restaurants nyc
נוסף בר עליון שמציג את הדרוגים שקיבלו המסעדות.
זה נכון לעוד כמה חיפושים שבדקתי
בארץ עוד לא רואים את זה אך זה רק עניין של זמן.
תוצאה מצד שמאל הינה עדכון מגוגל +
אז זה על שם האתר אך לפעמים התוצאה הזאת מופיע גם במילה "משחקים"
שלא לדבר על המודעות הממומנות של מוצרים למכירה
אני מכיר כרגע רק בשפה האנגלית
אך זה נראה כך תמונה של המוצר ומכיר.
גוגל מאפשרת לבעלי חנויות להציג את המוצרים שלהם דרך google merchants center
גם זה פעיל כרגע רק בחו"ל בארץ עוד לא ראיתי את זה עובד.
זה במיוחד עבורנו
החיפוש מתי סוכות:
גוגל קום חיפוש אחר טיסה מניו יורק לתל אביב
אפילו בהשלמת החיפוש האוטומטית ניתן למצוא שינויים
חיפוש המילה video אחת ההצעות היא פרופיל גוגל +
יש עוד מגוון דוגמאות לחיפושים דומים
בקרוב נוכל גם לפרסם דילים וקופנים מבוססים אזור דרך גוגל אדוורדס.
השמיים הם הגבול.
לסיכום האם כדאי לגוגל להישאר מנוע חיפוש או להפוך לפורטל?
האם הדבר פוגע בבעלי אתרים שהשקיעו בתוכן במשך שנים?
האם יש מקום בכלל לאתרי מידע כאשר גוגל נכנסת להצגת המידע ?
בתור בעל אתרי מידע אפשר לראות כיצד הדבר פוגע בכניסות לאתרים.
האם גוגל לא יורה לעצמה ברגל בסוף ?
אשמח לשמוע את דעתכם