אז למי שעוד לא שמע (אין אחד כזה על כדור הארץ)
במאי היה עדכון גדול בגוגל עם הזמן קראו לו פינגווין.
לאחרונה שמענו שעוד עדכון גדול של הפינגווין בדרך אלינו 🙁 ועל פי השמועות הוא אמור להיות חזק יותר מקודמו.
נתמודד איתו כשיגיע אין לנו ממש ברירה קיהלת קידום אתרים סוערת!!!
בכל עדכון של גוגל יש את המרוויחים והמפסידים (אלה שעלו ואת אלה שירדו)
תכף תראו איך זה נראה בשלושה אתרים שונים.
אחד שנפגע מפינגווין.
אחד שלא הזיז לו העניין
ואחד שדווקא טיפס בעקבות העדכון.
הראשון:
אתר די קטן שבעברו היה אתר עסקי רווחי.
עם השנים האתר הפסיק פעילות עסקית והפך להיות אתר תשתית האתר נהנה מתנועה מכמה ביטויים ואפילו הכניס כמה גרושים מאדסנס.
באתר היו המון קישורים יוצאים מהפוטר של האתר ומדפי מאמרים רבים המכילים שני קישורים לפחות.
בעדכון פינגווין האתר הזה קיבל סטירה ונעלם מרוב המיקומים שהיו לו.
בגרף התנועה מאפריל עד היום (לקראת סוף אוגוסט, החופש הגדול נגמר מחר ) אפשר לראות במדויק מתי פינגווין פגע באתר הזה.
רואים את הנפילה באמצע חודש מאי.
מאז האתר הזה בתהליך שיקום שכולל ניקיון הקישורים היוצאים וחסימה של הנשארים.
בניית תוכן חדש באתר וחיזוק האתר במדיה החברתית.
קשה לראות בגרף הזה את החודש האחרון אך ישנה עליה קטנה אך חיובית.
האתר השני:
אתר בערך עם אותה תנועת גולשים כמו הקודם.
פינגווין עבר על האתר הזה אך לא הורגשה כל פגיעה או שיפור בתנועה לאתר.
האתר לא התקדם ולא זז אחורה.
באתר הזה אין כמעט קישורים יוצאים ויש לו מעט מאוד קישורים נכנסים.
בגרף ניתן לראות יציבות אפילו בחודש מאי ומה שבא אחריו.
התנועה לאתר והמיקומים שלו נראו כשהיו.
האתר השלישי:
זה המרוויח הגדול מגוגל פינגווין.
האתר הזה קיבל תנופה בעקבות עליה משמעותית במיקומים שתוצאות.
חשוב לציין שפשוט אלה שהיו לפניו נפגעו מפינגווין.
מאז פינגווין האתר שומר על המיקומים אליהם הגיע ונהנה מתנועה יחסית יציבה, להוריד חופש גדול וסופי שבוע.
אז כמו תמיד יש מרוויחים ויש מפסידים.
שימו לב שזה אתר שגם הוא בטווח התנועה של השניים האחרים.
לסיכומו של דבר:
גוגל תמשיך לנסות ולהשתפר מקדמי אתרים שיצרכו לנוע בהתאם לשינויים.
אתרים ימשיכו לעלות ואתרים ימשיכו לרדת.
אחת המסקנות החשובות שעולות מגוגל פינגווין לאחר שעסקים נפגעו אנושות (גם אתרים טובים נפגעו).
לא לשים את כל הביצים בסל אחד, על בעל האתר לבנות מספר ערוצי תנועה לאתר ולא רק מגוגל.
הדיווחים מהעולם וגם מישראל על עסקים שהתרסקו בעקבות העדכון מלמד שבמידה ולאותם עסקים היו מקורות תנועה נוספים חזקים לאתר העסק היה שורד את המהלך.
תחשבו על זה כך:
הקמתם חנות יפה במרכז מסחרי גדול וחזק, העסק נהנה מחשיפה אדירה ואז ביום אחד המרכז המסחרי נסגר.
נכון שבאוף ליין קשה מאוד להגיע לתנועה מכמה מקורות לאותה חנות.
אך באינטרנט יש לא מעט מסלולים שיכולים להזרים תנועה.
נכון שגוגל עדיין החזק ביותר בתנועה.
בהצלחה
אחלה פוסט ולכן אמרת נכון. לא לשים את כל הביצים בסל אחד. זה מה שאני אומר ללקוחותיי שמבקשים ממני יעוץ בנושא. תעבדו על מקורות תנוע ולא תסמכו רק על מנוע החיפוש.
גוגל הוא מקור טוב לקבלת תנועה אבל אם הברז נסגר חשוב שיש עוד מקור שמזרים מים אחרת תתיבש.
תודה יוסי על התגובה
אין ספק שזה כיוון חשוב ושמח לשמוע שאני לא היחיד שאומר את זה ….
מקריאת הפוסט אפשר להסיק שמשלושת האתרים אתר התשתית הוא האתר שאיבד את התנועה הכי רצינית.
מה שגורם לי לחשוב על תוצאות העדכון הבא.
לטובה מצד המחפשים נקבל תוצאות נקיות יותר.
ומצד המקדמים אתרי לוויין יהפכו לנחלת העבר
הי מנשה
כמה דברים קטנים.
אתרי תשתית ישארו תמיד האיכות שלהם תשתפר.
אבל אמן ואתרי תשתית ולווין יאבדו אל ערכם
הייתי שמח אם הייתם מסבירים על איזה מקורות יש חוץ מגוגל להבאת תנועה לאתרים??
ולמה אתר אומרים שאתרי לווין יהיו חסרי ערך?? אם יש לי אתרי לווין שמקודמים בדיוק כמו אתר הבית לפי הנחיות של גוגל למה שהאתר יהיה חסר ערך?
או עלית על הנקודה
אם אתרי הלווין / תמיכה יהיו אתרים איכותיים אז סבבה לגמרי.
אך במידה והם יהיו כמו אתרי התמיכה שיש כיום לרוב המקדמים אני מדבר על אותם אתרים ישנים ובעלי תוכן זבל ומליון קישורים יוצאים
לגבי מקורות התנועה הנוספים
אני ממליץ לך לקרוא כאן
http://www.googler.co.il/%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A7-%D7%91%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98/
לגבי הפסקה האחרונה ושל גיוון בבחינת לא לשים את כל היבצים בסל אחד, זה בדיוק מה שאני רוצה לשמוע או לקרוא ליתר דיוק בפוסטים אחרים לגבי קידום. לצערי אנחנו שומעים רוב הזמן מה לא לעשות ומעט מה כן לעשות. תחושת התסכול למקדם שאתריו עפים היא עצומה ובעיקר כמדוסר במקום טוב ולא בספאמר.
לאחרונה הוכנסו עוד מיני עדכונים וניתן לראות את זה מייד בתצואות חסרות הגיון. תוכן בן יום יכול לעקוף את תוצאות דפי האתר הרגילים בעודם מקפצים אחורה בלי סיבה הנראת לעין ממש (כולל אתרים חדשים אגב).
תודה על הפוסט החשוב 🙂
אחלה מאמר.
גם אני חושב שחשוב מאוד לגוון במקורות התנועה לאתר. בייחוד לאור העובדה ששינויים חלים באופן קבוע בגוגל.
תודה רבה על אחלה פוסט! 🙂
מעניין מאוד, הייתה צריך לפרט יותר על האתר שדווקא הרוויח מהעדכון כדי שכולנו נדע מה צריך לעשות כדי להגיע לטופ תוצאות החיפוש.
בכל מקרה תמיד כשאחד מפסיד השני צוחק מהצד ומרוויח.
לסיכום, צריך פשוט לבנות אתר למען הגולשים, אתר אשר תמיד יצליח בגוגל ללא קשר לאלגוריתם הנוכחי.
– אל תפעלו בדרכים לא חוקיות
– תבנו אתר עבור הגולשים שלכם.
כמו תמיד, בעדכון אלגוריתם יש מי שמפסיד ויש את מי שמרוויח על חשבונו. בכל אופן, אני ממליץ לנקוט בטקטיקות חיוביות יותר עבור קידום האתר.
בנו אתר טוב עבור הגולש – כך תצליחו.
הייתי רוצה להתייחס דווקא למקרה השני – אתר עם מעט קישורים יוצאים ונכנסים:
לאחר קריאת הפוסט ובמיוחד על המקרה השני, היית לי תחושה שלמעשה מדובר על סוג של המלצה "להוציא כמה שפחות קישורים מאתר הדגל" – אם כך הדבר, ארשה לעצמי שלא להסכים עם טענה זו מכיוון שכל העוסק בתחום השיווק חייב להבין גם בנושא הוצאת קישורים וככל שקישור היוצא יוסיף לתוכן האתר המקודם, רק יתחזק אתר הדגל ובכך מיקומיו ישתפרו עם הזמן
הגעתי אל הפוסט הזה די במקרה , בכל אופן אחלה פוסט (: