כמה עולה לפרסום בפייסבוק ?
שאלה שאני שומע די הרבה: "כמה יעלה לי לפרסם בפייסבוק".
התשובה שאני בדרך כלל עונה היא כמה את/ה רוצה לשלם ?
נכון שיש תקציב נדרש כדאי למקסם את היכולות פרסום של העסק שלכם בפייסבוק.
אך ניתן לפרסם בכל תקציב שתגדירו אתם.
אני אחלק את הפרסום בפייסבוק לכמה חלקים שונים ואנסה לתת טווח מחירים לכל אחד מהשירותים.
- ניהול של דף עסקי –
זהו שירות שבעצם אתם שוכרים איש מקצוע שמנהל עבורכם את הדף, דואג להעלות סטטוסים מעניינים, מגיב לגולשים, דואג שלא יופיע תגובות שליליות בדף וכ"ד.
ניהול של דפים נע בין 500 ל 3000 ש"ח לחודש ותלוי מאוד מה קצב העבודה, כמה סטטוסים מועלים בשבוע, יום וכ"ד.
גם כאן אני מציע לכם לחשוב טוב על התקציב שלכם ולבקש תוכנית עבודה על פי התקציב שהגדרתם. - קמפיינים ממומנים בפייסבוק-
פייסבוק מאפשרת כמה צורות שונות של פרסום ממומן, מודעות או סטטוס ממומן.
כאן אתם מחליטים מה התקציב שאתם רוצים להשקיע בעניין יכול להתחיל ב200 – 300 ש"ח ולהגיע לאלפי שקלים בדפים מאוד גדולים שרוצים להגיע לחשיפה של עשרות אלפי אנשים.
בקשו ממנהל הקמפיינים להציע מה התקציב האופטימלי הנדרש ולאחר מכן תחזרו אליו אתם עם התקציב שמתאים לכם.
מלבד התשלום לפייסבוק יש צורך לשלם גם לנותן השירות שלכם, השכר הנהוג במשק הוא בין 10% ל 20% מהתקציב המנוהל תלוי מאוד בגובה התקציב, ישנה עמלת מינימום בחלק מהחברות של 500 שקל לחודש.
צריך להבין שהתשלום לנותן השירות הוא עבור שעות עבודה של בניית הקהלים, מודעות מעקב וניתוח הביצועיים של הקמפיין.
חשוב לדרוש שקיפות מלאה ושהקמפיינים יעבדו דרך החשבון שלכם כבעלי הדף כך תוכלו לראות בכל רגע נתון כמה כסף יוצא והאם המטרות הושגו.
אני מציע לכם בחום לא לקחת נותן שירות שמפעיל את הקמפיינים דרך החשבונות שלו והוא זה שמשלם ישירות לפייסבוק ואתם משלמים לו.
הסיבה לכך שכנראה אתם משלמים הרבה יותר ממה שבאמת יצא בקמפיין עצמו.
שקיפות מלאה חשובה לא לוותר עליה