קידום אתרים פסול הוא קידום אתרים שנעשה בשיטות לא אתיות ומסוכנות המכונות בעגה המקצועית למחצה "קידום אתרים שחור". הסיבה לשימוש בשיטות כאלו על ידי חברות לקידום אתרים היא בדרך כלל הרצון להבטיח ללקוח תוצאות מהירות בכל מחיר. למרבה הצער, לאחר שהתוצאה הרצויה מושגת, האתר של הלקוח בדרך כלל סופג ירידה חדה לדירוגים אל אחד מהעמודים הנמוכים יותר או חמור מכך, מוצא לחלוטין מתוצאות החיפוש של גוגל!!
כיצד ניתן לזהות חברת קידום אתרים לא אתית?
סימן אחד מחשיד במיוחד הוא מחיר מפתה כמו מחיר זול במיוחד או מספר חודשי קידום חינם. יש להבין כי קידום אתרים מקצועי דורש השקעה של שעות עבודה רבות אותן פשוט אי אפשר לתמחר במחירים כל כך זולים.
סימן מחשיד נוסף הוא הבטחה בלתי משתמעת לשתי פנים שהאתר יגיע לאחד משלושת המקומות הראשונים תוך פרק זמן קצר מאוד. בהקשר הזה, חשוב לשים לב שהתחייבות לפרקי זמן ארוכים יותר של מספר חודשים, חצי שנה או אפילו שנה אינה תמיד סימן לחוסר מקצועיות ויש לבחון כל מקרה לגופו.
כאשר אנחנו משווים בין חברות לקידום אתרים , בדרך כלל נבקש לקבל רשימת לקוחות או שננסה לאתר אותם בעצמנו באמצעות בדיקת אתרים שמקשרים לחברת הקידום מדף הבית. לפעמיים מספיק לזהות מספר אתרים שקודמו על ידי חברה מסוימת ונראים חשודים, כדי לתת לנו אינדיקציה ברורה מאוד לגבי דרכי הפעולה שלה.
דוגמה שלישית – גניבת עין : מדובר במונח הלקוח דווקא מהעגה המשפטית, אך הוא רלוונטי גם לתחום קידום האתרים. מדובר במקרים בהם אתר מסוים עושה שימוש בשם של מתחרה שלו כדי לרכב על המוניטין שלו. גניבת השם יכולה להיעשות ישירות בשם של האתר (לא נפוץ) או פשוט דרך קישורים המפנים לאתר עם שם המתחרה.
לסיכום
בשוק ישנן לא מעט חברות קידום אתרים שלא יהססו לשחק ולהמר על אתר האינטרנט היקר שלנו. למרבה המזל, באמצעות כמה סימנים מחשידים וקצת סקר שוק , נוכל לסנן את החברות האלו החוצה ולמצוא את החברות האמינות יותר.