מיתוסים על קידום אתרים – חלק ב'

הפעם נמשיך את רשימת המיתוסים שלנו בתחום קידום האתרים ונעבור על כמה מיתוסים נוספים, במיוחד בתחום הקישורים, אשר השתרשו שלא בצדק או שהם פשוט אינם מדויקים עוד.

אפשר להשתמש בקישורי  Nofollow לדפים לא חשובים על מנת לחזק דפים חשובים באתר
בעבר בעלי אתרים רבים השתמשו בקישורים רגילים על מנת לקשר לדפים חשובים ואילו לדפים הפחות חשובים (כמו דפי כניסה ללקוחות), הם השתמשו בקישורי   Nofollow(פעולה שנקראה "פיסול PR"). הרציונל שעמד מאחורי כך הוא שהכוח של הקישורים לא זולג החוצה דרך קישורי ה – Nofollow ולכן נשאר יותר כוח בקישורים הרגילים.
האמת העצובה היא שהכוח של הקישורים נוזל החוצה גם דרך קישורי Nofollow, אבל הוא פשוט הולך לאיבוד.  מסיבה זו, אין באמת משמעות לסוג הקישור שבו משתמשים, אך עדיין ניתן לראות בעלי אתרים רבים שמשתמשים בשיטה הזו מכיוון שהם סבורים כי היא עדיין פועלת למרות הכול.

החלפות קישורים הדדיות הן חסרות כל ערך
בדרך כלל , כאשר אנחנו מבצעים החלפות קישורים , אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שעלינו להקשות על גוגל כמה שיותר לזהות את ההחלפה, ולכן אנחנו מערבים בהחלפה שלושה או ארבעה אתרים. רבים מאיתנו לא מוכנים לשמוע על החלפות אתרים הדדיות מכיוון שגוגל מזהה אותן בקלות והקישור ההדדיים מבטלים זה את כוחו של זה.
עם זאת, המציאות בשטח מראה שאם מדובר בשני אתרים רלוונטיים אחד לשני , קישורים הדדים עדיין יכולים לתרום במידה מסוימת ולגוון את פרופיל הקישורים של שני האתרים. יתר על כך, כיום מקובל להחליף גם מאמרים , להם יש ערך מוסף מבחינה תוכנית. בכל מקרה, אף אחד עוד לא הצליח להוכיח שהחלפות הדדיות הן חסרות כל ערך.

אפשר להפוך טקסט לרלוונטי יותר באמצעות צפיפות מילות מפתח מדויקת
בעלי אתרים רבים סבורים שאם ישימו מילת מפתח בצפיפות מדויקות כמו 5% או 7% בטקסט, הרי שהטקסט יהפוך להיות בהכרח רלוונטי יותר בעיני גוגל. השיטה הזו כבר לא עובדת כמה שנים טובות בדיוק בגלל שהיא כל כך שקופה.
אין הדבר אומר שלא צריך לשלב את מילות המפתח בטקסט, אך יש לעשות זאת על פי צרכי הכתיבה. מוטב אף לשלב את מילת המפתח בכמה הטיות או ביטויים שונים ובמקרה הצורך אף להשתמש במילים נרדפות (גוגל שיפרו לאחרונה את יכולת הזיהוי של מילים נרדפות גם בעברית).

שימוש באותו קישור מספר פעמיים מכפיל את כוחו
לעיתים אנחנו מבחינים בשני קישורים זהים לחלוטין מבחינת הטקסט שלהם והעמוד אליו הם מקשרים, כאשר שניהם יוצאים מאותו עמוד או מאמר. הדעה הרווחת כיום בקרב הרוב המוחלט של מקדמי האתרים היא שקישור כפול או משולש לא מכפיל את כוחו וגוגל פשוט מתעלם מהכפילות הזו. בכל מקרה,  אם יש מגבלה על מספר הקישורים שניתן להוציא מעמוד (זהו המצב בדרך כלל באתרי מאמרים), הרי שעדיף ליצור קישורים אחרים או להשתמש בקישור אחד בלבד.

כדאי שלא להוציא קישורים כלל מהאתר המרכזי אותו רוצים לקדם
המחשבה שכל קישור יוצא מחלישה את שאר הקישורים בעמוד אולי נכונה בצורה מסוימת, אך מי שלא מוכן להוציא שום קישורים מהאתר שלו, גורם לפרופיל הקישורים שלו להיראות קצת פחות טבעי ויש כאלו שמאמינים שקישורים יוצאים דווקא מחזקים את אמינותו של האתר בעיני גוגל (הוא "מפרגן" יותר לאתרים אחרים).
מעבר לכך, הימנעות מוחלטת מהוצאת קישורים גורמת לכך שיש צורך להקים אתרי לווין רבים אשר רובם פחות אטרקטיביים למחליפי קישורים אחרים (הן מבחינת התכנים והן מבחינת הדירוגים), ולכן החלפות קישורים הופכות למסובכות יותר ולא לקלות יותר.