שלב זה מחייב בדיקה מעמיקה של איתור מילות החיפוש הרלוונטיות שיובילו את הגולשים הנכונים לאתר.
כל אתר מתמחה בעיסוק ו/או תחום שונה, לדוגמא אתר "אוכל",
הקישו את המילה "אוכל" וגלו כי מספר התוצאות מגיע ל 9,790,000 מיליון דפים המתחרים זה בזה.
נניח שיש לקוח בעל אתר המתמחה ב: "אוכל מוכן לבית".
אין ספק שרוב בעלי האתרים המתמחים באוכל ירצו להופיע בעמוד הראשון של המילה אוכל. הגיוני לא?
אבל….
בבדיקה מעמיקה של הנושא נגלה שגם אם נופיע בתוצאה הראשונה במילה "אוכל" במנועי החיפוש,
רוב התנועה לאתר תהיה לא רלוונטית לתחום עיסוק זה ומרבית הגולשים לא יבצעו עסקה באתר.
אם כן נשאלת השאלה למה?
משום שזאת לא חוכמה להופיע בתוצאה גבוהה במילות חיפוש שאנשים לא מחפשים. צריך לבדוק טוב ולחשוב כגולש אם זאת מילה שהייתם מחפשים.
זאת אומרת שלאתר המתמחה באוכל מוכן הביתה המילה אוכל הינה כוללנית מדי.
קיימים מקדמי אתרים רבים שיציגו לכם תוצאות מיקומים גבוהים במילות חיפוש עבור לקוחותיהם.
העלות להופיע במיקום כזה הינה גבוהה ומצריכה שעות עבודה מרובות.
אבל פה קיימת החמצה!
תפקידנו כאנשי מקצוע לאתר את מילות החיפוש הנכונות, אלו שיביאו לאתרכם את הגולשים הרלוונטים, אלה שאכן זקוקים לכם, ו/או לתחום עיסוק האתר.
מסקנה:
חקר מילות מפתח יעזור לנו להתמקד במילות חיפוש שיביאו את התוצאות הרצויות לאתר, משמע – הגולשים הנכונים.
חקר מילות מפתח ילמד אותנו: מה מחפשים הגולשים? רק אז נדע להתאים את מילות החיפוש לגולש.
אם תוכן האתר לא תואם למילות החיפוש של האתר, אין ספק שהוא לא יקודם במילים אלו.
מנועי החיפוש מאפשרים היום חיפוש באמצעות ביטוי או משפט שלם, על מנת להגיע לתוצאות מדויקות, אנו שואפים להתאים את מילות החיפוש ולמקד את תנועת הגולשים לאתר.
תהליך זה הינו תהליך ארוך שלעיתים גורם ללקוחות לוותר עליו בתואנה ש "אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים" . ההמלצה שלנו היא לא לוותר על בדיקה זו, בדיקה זו הינה בעלת חשיבות עליונה לקידום האתר.