בדיקות לתוכן האתר

אופטימיזצייה לתוכן האתר

אין ספק שזה אחד הנושאים החשובים בתהליך הקידום של האתר שלכם.
כבר אמרו את זה אלפי פעמים שבאינטרנט "התוכן הוא המלך" (כנראה ביל גייטס).
כמו שכבר אמרנו בשלב המבנה מה שבתכלס מעניין את הגולש שלכם זה התוכן שהאתר שלכם מציג לו, התוכן הזה אמור לענות לגולש
על השאלות שלו, התוכן צריך להיות מעניין כזה שעונה על השאלה של הגולש.
תמיד שואלים אותי מה זה תוכן איכותי ויש לי קולגה שהוא מבקר ספרותי של כל מאמר שהוא מעלה לאתרים שלו, מגיע למאמרים המכילים
2000 מילים גרפים ועוד…
האם זה נכון לגולש ? יש לנו ויכוח בעניין.
אין לי בעיה עם תוכן מאוד איכותי ועשיר במידע.
השאלה מתי הגולש מוצא את התשובה שאותה הוא כל כך חיפש ולשם כך הגיע לאתר שלנו.

אז עכשיו שהגולש הוא במחשבה שלנו כאשר אנחנו נגישים לנושא התוכן נדבר גם על המכונה.
המרכיב החשוב ביותר בדף שלכם הוא התוכן של העמוד, כאשר גוגל סורק את העמוד הוא מזהה את מרכיבי התוכן יודע לנתח אותו וסוג של לקבוע האם הוא טוב מספיק עבור הגולשים שלכם.
יש כמה גורמי תוכן שידועים כמשפיעים יותר ויש כאלה שכבר פחות "נראים" חשובים.
בשיעור הזה אני אעלה את כל הדברים ויכול להיות שיש דברים שמקדמי אתרים מסוימים יאמרו אהה זה ישן זה כבר לא עובד היום.
כל מה שאני כותב כאן עובד וחשוב לשים לב לכל הדברים, כלל חשוב בקידום אתרים תבדקו מה עובד ומה לא עובד לכם באמצעות ניסויים והתמדה.
ניסויים מבוקרים יכולים ללמד אתכם המון.

אז יאללה מה הגורמים המשפיעים הידועים.

1. איכות התוכן
איכות התוכן בעני הגולשים שלנו, אנחנו מאוד רוצים שבעני הגולשים שלנו התוכן יהיה טוב וכזה ששווה לקרוא באתר שלנו, לפעמים הגולשים גם ישתפו אחרים עם התוכן שלנו שזה אחד הדברים הכי טובים שיכולים לקרות לנו.
אין עדיין כלים שמודדים איכות של תכנים ואני מכיר אתרים שתוכן הדפים הם כמה שורות בודדות אך השורות הבודדות הללו עונות לגולש על השאלה שלו.
לדוגמה גולש רוצה לדעת מתי תזרח מחר השמש הוא מבצע חיפוש בגוגל בסגנון שעת זריחת השמש מחר או שעת זריחה אני יכול לכתוב לו מאמר מרתק שמסביר את כל התהליך של זריחת השמש וכיצד השמש פועלת וכל מה שהשמש
מעניקה לנו. או שאני יכול לכתוב לו בשורה אחת ובכתב גדול וברור שמחר השמש תזרח ב 5:43 וזהו היכן חווית הגולש תהיה טובה יותר ? כנראה בשילוב של השניים אך לרוב אני אזרום עם תשובה מהירה לגולש.
אחת הטענות שגוגל מפתחת יכולת ממש לקרוא ולהבין את מהות התוכן וכתוצאה מכך להבין הקשרים וכ"ד יהיה מעניין יותר בעתיד.

2. מקורות התוכן באתר
האם התוכן של האתר מורכב מתוכן שמגיע מגולשי האתר ? פורומים, אינדקסים וכ"ד שמרכיב התוכן העיקרי בהם הוא צד גולשים, לפעמים גם בבלוגים התגובות הם בסופו של דבר מרכיב התוכן העיקרי באתר.
לכל מקור תוכן יש יתרונות וחסרונות.
נתחיל בזה שאם התוכן של האתר שלכם מגיע מהגולשים באתר חשוב מאוד לבצע ביקורת ובדיקה מתמדת של התכנים שהגולשים מעלים לא פוגעים באתר וכ"ד.

3. מקוריות התוכן
כל מקדם אתרים מתחיל יאמר לכם שלגוגל יש בעיה תוכן משוכפל, תוכן משוכפל זה תוכן שמופיע בכמה דפי אינטרנט שונים / אתרים שונים.
הבעיה שיש לגוגל בעניין נובעת מכך שגוגל לא רוצה להציג לגולש חווית גולש רעה שנגמרת מכך שגולש ביצע חיפוש בגוגל נכנס לאתר הראשון בתוצאות קורא תוכן חוזר לתוצאות נכנס לאתר השני ומגלה שזה תוכן זהה לאתר האשון.
חווית הגולש נפגעת ? רע לגוגל.
חשוב להקפיד על תוכן מקורי ואני בכלל לא מדבר על נושא זכויות יוצרים כי לפעמים בעלי האתרים יוצרים לעצמם שכפולי תכנים מבלי להבין כמה הדבר יכול להזיק לאתר.
אחד השכפולים הנפוצים כיום היא שהם כותבים מאמר חדש באתר מפיצים את אותו המאמר בכמה אתרים וברשתות החברתיות.
בהמשך נראה כיצד מטפלים ומתמודדים עם הדבר הזה.
ניתן לבדוק באמצעות : https://www.copyscape.com/

או בדיקת מקרית של משפטים מתוך התוכן

 

4. קצב עדכון
קצב עדכן התוכן באתר האם זהו אתר שמתעדכן באופן שוטף בתוכן או שזה אתר שפע בשנה מישהו נזכר לכתוב בו ?
קצב הוספת התכנים באתר הוא חשוב אבל חשוב לא פחות שגולשים באמת יגיעו לקרוא את התכנים האלה הרי אנחנו חלילה לא כותבים את התכנים בשביל המכונה.
לכן כדאי לחשוב רגע לפני שרצים ומזבלים את התאר בתכנים לחשוב לפני שכותבים סתם כדאי להאכיל את החיה.

5. אשכולות תוכן והיררכיה של התכנים באתר
כמו שכבר דיברנו במבנה של האתר ישנה חשיבות מאוד גדולה היכן מופיעים התכנים באתר וכיצד אנחנו מבליטים תכנים שהם חשובים לנו יותר.
לדוגמה מקרה מהעבר:
לקוחה בעלת חנות מתנות הכניסה מוצר חדש לחנות שלה לאחר כמה חודשים אני מקבל ממנה הודעה שהיא רוצה להסיר את המוצר מהאתר מאחר ולא היתה אפילו לא מכירה אחת בכל הזמן הזה.
בדיקה מהירה שלי באנליטיקס של האתר מתברר שבכל התקופה הגיעו שני גולשים לדף המוצר הספציפי הזה.
הצעתי ללקוחה שנעשה ניסוי ונציב קישור בתפריט של האתר למוצר ונראה מה קורה.
כמה ימים לאחר הופעת הקישור הגיע מכירה ראשונה של המוצר.
מה שבעצם בוצע זה שינוי היררכי בתפריט המוצר הספציפי היה מכונה להכנת בירה ביתית והיא נכנסה למדור מתנות לגבר
רק שבמתנות לגבר לא היתה חלוקה הררכית לסוגי המתנות וברגע שבצענו שינוי בתפריט כך שגולשים יכולים לעבור לנושאים שונים בתוך הקטגוריה, גרמנו לכל גולש שנכנס לקטגוריה מתנות לגבר להחשף לפי שלושה מוצרים
מאשר בתפריט ללא חלוקה לתתי קטגוריות.
אז אין ספק שהיררכיה חשובה.

6. מבנה התוכן
חלוקת התוכן באמצעות כותרות ראשיות וכותרות משניות שימוש נכון בתגיות H כשהחשובה שבהן היא H1 למרות שלאחרונה נפוצה שמועה שגוגל נותנת משקל נמוך יותר לתגית H1 בדף, התגית הזאת היא הכותרת הראשית
שלרוב מופיעה במקום הגובה ביותר בדף עצמות מטרת התגית היא להציג לגולש כותרת ראשית של העמוד.
גם לפי תקן הניגשות יש חשיבות לשימוש בתגיות H.
הדוגמה הכי טובה לזה תנסו לקרוא עיתון מודפס ללא כותרות ותתי כותרות.

7. הדגשות בתוך הטקסט
אכן משהו ישן אך מנסיוני שווה להדגיש בתוך הטקטס נושאים חשובים לנו, בעבר היינו מדגישים בתוך התוכן את המילה או הביטוי אותו אנחנו רוצים לקדם באותו הדף.
נכון שזה קצת מיושן ואולי לא משפיע ישירות על גוגל, אבל אנחנו עושים פעולות גם עבור הגולש שלנו, כשגולש יכנס לדף העניים שלו יתקלו בביטוי המודגש בתוך התוכן מה שיכול לגרום לשתי פעולות.
א. הוא יבין שהגיע למקום הנכון ושיש בדף תוכן בנושא שחיפש.
ב. יחסוך לגולש לקרוא מאמר שלם כשהוא יכול למצוא את מה שחיפש בתוך הדף מהר יותר.

8. קישורים בתוך התוכן
נחלק את זה לשניים קישורים פנימיים (קישורים לדפים בתוך האתר) קישורים חיצוניים קישורים לאתרים אחרים ברוב יהיו באותו נושא.
קישורים פנימיים – כדאי לשלב קישורים פנימיים בתוך דפי התכנים שלנו ולהפנות את הגולשים לקרוא חומר נוסף בתוך האתר, הדבר יכול לגרום לגולשים שלנו להעמיק את הגלישה באתר.
קישורים פנימיים עוזרים לנו גם להליט היררכיה בתוך האתר עבור המכונה.
בואו נדבר על זה תכלס אתם לא ווקיפדיה וכמו שתלמדו בהמשך יש חשיבות לכמות, לא מציע יותר משני קישורים פנימיים בתוך דף תוכן ולהימנע מלקשר לדף מאמר עצמו מעצמו.

קישורים חיצוניים יכולים להיות מאוד מעולים כשהם נעשים במידה.
המטרה מאחורי שילוב קישורים חציוניים בתוך תכני האתר היא לאפשר לגולש לגלות מקורות מידע נוספים שעליהם אתם ממליצים או במידה ואתם כותבים על אתר או כלי מסויים נהוג לקשר אליו
לגישה נוחה של הגולשים שלנו לאתר עליו דיברנו או על הכלי.
הבעיה מתחילה כאשר גוגל מזהה דפוס שנראה לה כמו מניפולציה של קישורים בתכנים מאחר ובעולם הקידום הדבר נפוץ כהחלפת קישורים באמצעות מאמרים וכ"ד.
לכן כדאי לשקול טוב על מי אנחנו ממליצים ולחסום את הקישורים היותרים ברל נו פולו כך שלגוגל לא תהיה בעיה איתנו ולנו לא תהיה בעיה איתו :).
כמובן כל עוד הדבר נעשה במידה אין צורך לחסום אך באתרים טכנולוגיים כדאי לשים לבד שזה לא נראה יותר מדיע או מוגזם באיזשהי צורה.
אם כל מאמר באתר יכיל שני קישורים יוצאים אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה.
נרחיב על העניין בנושא הקישורים

9. צפיפות מילים
מושג ישן שמגיע מאי שם בשנת 2006, צפיפות מילים הוא בדיקה שהיינו מבצעים לדף תוכן כדאי לבדוק כמה פעמים הביטוי אותו אנחנו רוצים לקדם מופיע בדף ושאפנו להגיע למשהו בטווח של 3-6% מהתוכן בדף.
כמובן שהיה מי שהגזים ועשה שימוש בדחיסת מילות מפתח והגיע לאחוזים גבוהים יותר, תעשו לעצמכם ניסוי קטן נסו לכתוב 100 מילים ולבחור ביטוי מסויים שיופיע בדף כ 15% מהפעמים, הנה לינק לאחד כזה שהנכתי עבורכם!!!!!
אי אפשר לקרוא את זה וזה נראה מגוחך.
אז מה בכל זאת אני עושה עם צפיפות :
א. בודק שלא במתכוון הביטוי אותו אנחנו רוצים לקדם מופיע יותר מדי פעמים בדף בצורה לא הגיונית.
ב. שהביטוי שאני רוצה לקדם כן מופיע ומופיע מספיק פעמים כדאי לבלוט בתוכן.
ג. שיש פיזור נכון של הביטוי ברחבי כל התוכן ולא רק בפסקה הראשונה בדף.

חייב לומר שאני די בטוח שמקדמי אתרים רבים שיקראו את הסעיף הזה יצחקו עליי אך ניסויים רבים שביצעתי בשנים האחרונות מצביעים שזה עדיין גורם חשוב שיש לשים אליו לב, מסכים שלא כמו בעבר.
בעבר זה היה משמעותי הרבה יותר.

כלי תומך עברית: https://www.seocentro.com/tools/seo/keyword-density.html
תוסף לדפדפנים: https://www.seoquake.com

 

10. שימוש נכון בתגית ALT
תגית ALT היא תגית שתפקידה המקורי היה במידה ותמונה לא נטענה כתוצאה במתקלה כזאת או אחרת היתה מופיע קוביה באתר במקום של התמונה עם טקסט שמתאר מה היה אמור להופיע בתמונה.
לכן זה נקרא טקסט חלופי.
שימוש נוסף שיש לתגית היא תוכנת קריאת מסך של עוורים מקריאה להם את מה שכתוב על ה ALT.
התקן מחייב שיהיה ALT על תמונה הדבר גם מסייע לנו בקידום של התמונות בגוגל תמונות.
מה עוד ניתן לעשות עם ה ALT זה מקום נהדר לקידום של שגיאות כתיב וכ"ד כי בתכלס גולשים לא רואים את ה ALT וגוגל כן.
במידה ותמונה מקשרת ללא ALT מבחינת גוגל הוא יודע שיש קישור ולאן הוא מעביר אך זהו קישור ללא מילת עוגן, ברגע שיש ALT בעני גוגל זהו קישור טקסטואלי לכל דבר.
בעבר היינו עושים שימוש בתגית כדאי להעלות צפיפות מילים מבלי להכביד על הטקסט, פחות מומלץ היום ובכלל להיות הגיוני בכמות המלל ב ALT.

11. הגדרות כותרות ותאור הדפים
כותרות הדפים ותאור הדפים בהגדרות מטא בדף הן בסיס חשוב מאוד בתהליך הקידום של האתר, מלבד הסיגנל החשוב עבור מנועי החיפוש במה הדף שלנו עוסק, אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה הבאה…..
בביצוע נכון וכתיבה נכונה של תגיות מטא שימשכו את הגולשים להיכנס לתוצאה של האתר שלכם בתוצאות ניתן להגדיל משמעותית את מספרי הגולשים שיכנסו לאתר שלכם, במידה וגולשים יעדיפו את האתר שלכם בתוצאות על פני
מתחרים באותה מילת מפתח לאורך זמן סביר להניח שגם גוגל יזהה את העדפה הזאת והדבר יוביל להתקדמות האתר בתוצאות החיפוש.
השקיעו מחשבה בניסוח של הכותרת והתאור שלכם.

לסיכום נושא התוכן הוא עניין מורכב וחשוב, כדאי לשלב בתכנים שלכם סרטונים, תמונות, גרפים וכ"ד, תכתבו תוכן אמיתי כזה שיכול לעניין את הגולש שלכם, ולא פחות חשוב כזה שהגולש שלכם ירצה לקרוא ויכול להיות שגם ירצה.
המשיכו לקרוא את תתי הנושאים בהם אציג לכם כלים ושיטות עבודה.
עוד טיפ קטן לא משנה מה תחום העיסוק שלכם תמיד ניתן למצוא על מה לכתוב תוכן נוסף בתחום העיסוק שלכם.
דברים שלכם נראים מובנים מאליו וידועים יכולים לרתק אנשים לא מהתחום שלכם.

השיעורים