כדאי לצפות קטע קצר מהקורס החינמי שלי
אופטימיזציה למבנה האתר
הרבה מקדמי אתרים שרק נכנסים לתחום, סבורים בטעות שהשפה שבה כתוב האתר (ASP.net,JSP , PHP או אפילו HTML פשוט) משפיעה על הקידום שלו ושגוגל מעדיף שפות מסוימות יותר מאחרות. למען האמת, גוגל אפילו לא ידוע באיזו שפה כתובה האתר ומה שהוא רואה זה את התוצר הסופי.
מיתוס נוסף בנוגע למבנה האתר הוא שישנו קשר הדוק בין כתיבה תקנית (לפי כללי ה – W3C, האיגוד הקובע את התקנים ברשת) לבין ביצועי העמוד. למען האמת, גם במקרה הזה, בעיקר אכפת לגוגל שהעמוד יהיה קריא ותהיה הפרדה טובה בין האלמנטים השונים בדף (תמונות, טקסט פלאש וכו'). השקעה באתר תקני לחלוטין משתלמת רק במקרים בהם יש בעיות תאימות חמורות עם דפדפנים שונים, אך בדרך כלל קשה לתפוס ולתקן את כל השגיאות שמתגלות בבדיקות. (לדוגמה , מירכאות תמיד חייבות להיות בצורת ")
אז רגע, אני יכול לעשות מה שאני רוצה?
ממש לא! גוגל הוא אמנם מאוד סלחן בכל מה שקשור לקוד, אבל רק עד רמה מסוימת. על מנת לבדוק איך גוגל רואה את העמוד שלכם, יש להשתמש בפקודה cache ולאחר מכן להקיש את כתובת העמוד הרלוונטי. פקודה זו תציג בפניכם את תוכן העמוד השמור בזיכרון של גוגל והמטרה היא שהוא יהיה כמה שיותר דומה לעמוד המקורי. תוכלו גם לראות גרסת טקסט בלבד ולמצוא מהו משקל הטקסט יחסית לשאר האלמנטים בעמוד. (מומלץ שיהיו בכל עמוד לפחות 300 מילים).
מבנה זה לא רק קוד
בנוסף לקוד העמוד עצמו, ישנם מספר כללים חשובים שיש להקפיד עליהם בכל הנוגע למבנה האתר :
עמוד שאינו מקושר מעמוד אחר עלול שלא להתאנדקס. וודאו שאין לכם עמודים כאלו באתר
הקלו על גוגל לקרוא מידע גרפי כמו תמונות באמצעות שימוש במאפיין ALT המתאר בצורה טקסטואלית את התמונה
שימו לב להיררכיה הכללית של האתר : האם המבנה קבוע ומסודר ? ככל שהמבנה של האתר יותר לוגי, כך טוב יותר, ובמקרים מסוימים גוגל מציין לאיזה חלק של האתר מתייחס דף מסוים עוד לפני שהגולש נכנס אליו ("פירורי לחם").
מהירות עליית האתר
מדובר בפרמטר הקשור למבנה והחל לתפוס תאוצה בדיונים על קידום אתרים בשנים האחרונות. כאשר גוגל קורא את האתר שלנו באמצעות העכביש שלו,הוא אינו יודע מהי המהירות האמיתית בה האתר עולה אצל הגולש הממוצע, ולכן הוא שואב נתונים מתוכנות שונות של גוגל כמו למשל סרגל הכלים וכנראה גם דפדפן כרום. כאשר גוגל יודע באיזה מהירות האתר עולה אצל הגולש הממוצע, הוא נותן עדיפות מסוימות לאתרים מהירים יותר. כרגע מדובר על אחוזים בודדים מן האתרים באינטרנט, אך צופים שמספר זה ילך ויגדל.
למרות שניתן לכתוב מדריכים שלמים כיצד להאיץ את זמן עליית האתר, ישנן מספר בדיקות פשוטות שאפשר לערוך במהירות :
האם יש בקבצי העיצוב (CSS) ואפילו בקוד האתר חלקים מיותרים שלא בשימוש?
האם יש הרבה אלמנטים חיצוניים מאתרים אחרים כמו תיבות אוהדים של פייסבוק ופרסומות של תוכניות שותפים / אדסנס?
אלמנטים שכאלו יכולים להאריך מאוד את זמן עליית האתר.
האם קבצי קוד חיצונים נמצאים בכיווץ המקסימלי? (בעיקר קבצי Javascript).
בכל שלב, ניתן לגשת אל כלי מנהלי האתרים של גוגל ולבדוק מהו זמן העלייה הממוצע של האתר שלכם דרך Labs -> Site Performance וכמו כן, כיצד הוא משתווה לאתרים אחרים. גוגל גם מציעה תוספות שונות לבדיקה אוטומטית של נקודות תורפה, אך בדיקות אלו הן לעיתים מחמירות מדי ועלולות לבלבל את מי שלא מתמצא בתחום.